۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۲۹۵۲۰
امام جمعه موقت کاشان:

بندگی خداوند، بالاترین افتخار برای انسان است

بندگی خداوند، بالاترین افتخار برای انسان است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه تنها چیزی که سبب افتخار انسان می‌شود بندگی خدا است، فخرفروشی، خود بزرگ بینی و خود برتربینی را از آفات بندگی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در تفسیر دعای بیستم صحیفه سجادیه وادامه دعای مکارم الاخلاق و فقره سوم آن که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: در آیات و روایات به موضوع آفت شناسی اشاره شده است.

وی با اشاره به موضوع آفت شناسی درآیات و روایات و با بیان اینکه امام سجاد(ره) از چهار نوع آفت در این زمینه نام می‌برد، گفت: چشم و هم چشمی، کبر، عجب، منت، فخرفروشی، خود بزرگ بینی و خود برتربینی از جمله آفاتی است که انسان به آن مبتلا می‌شود.

وی برخی عوامل فخرفروشی را مادی و برخی را علمی دانست و افزود: گاهی داشتن مال و ثروت زیاد و یا دانش سبب خود برتر بینی برخی انسان‌ها می‌شود و خود را برتر و بالاتر از دیگران تصور کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: اگر انسان حتی در بالاترین سطح اخلاق و علم هم که باشد نباید به دیگران فخرفروشی کند چرا که انسان آنچه را که دارد از آن خدا است.

وی هیچ افتخاری را بالاتر از بندگی خدا برای انسان ندانست و افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرماید، من با تقواترین فرزندان آدم و گرامی‌ترین انسان‌ها نزد خداوند، با فضلیت‌ترین فرزندان آدم، بالاترین انسان‌ها در قیامت و گرامی‌ترین انبیاء نزد خدا هستم، اما برای داشتن این نعمت‌ها فخر نمی‌کنم، چرا که تنها چیزی که سبب افتخارانسان می‌شود عبودیت و بندگی خدا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امیرمومنان(ع) به امام حسن(ع) می‌فرمایند، برخورد خوب شایسته هرکسی نیست با کسی باید برخورد خوب داشته باشی که لیاقت آن را داشته باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات