۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۷۲۹۳۷۹
امام جمعه موقت کاشان:

قیامت بازتاب اعمال انسان است/ عبد بودن مدال افتخار انسان در برابر خدا است

قیامت بازتاب اعمال انسان است/ عبد بودن مدال افتخار انسان در برابر خدا است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار دنیا را دکان و تجارتخانه آخرت دانست و گفت: قیامت و برزخ هیچ خبری به غیراز بازتاب عمل انسان نیست و دنیا دارالعمل و آخرت دارالحساب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۱ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: مسؤولیت دادن به افراد باید محترمانه و همراه با تکریم باشد.

وی عبد بودن را مدال افتخار انسان در برابر خدا دانست و با بیان اینکه تنها مدال افتخار برای انسان در دنیا عبودیت است، افزود: خداوند با بندگان مومن خود با مهربانی و عطوفت رفتار می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: روز قیامت نه مسائل اقتصادی و نه روابط اجتماعی به فریاد انسان می‌رسد، چرا که دنیا دارالعمل و آخرت دارالحساب است و انسان با خارج شدن از دنیا سه مرحله برزخ، قیامت، بهشت یا جهنم را در پیش رو دارد.

به گفته وی انسان در تمام این سه مرحله فقط نتیجه گیری اعمال خود و بازتاب اعمال خود را دارند و هیچ دستاورد دیگری را برای انسان نمی‌توان متصور شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در آخرت به غیر از بازتاب اعمال انسان هیچ خبر دیگری نیست و همه خبر‌ها در دنیا است که به عنوان مزرعه آخرت در اختیار انسان است تا آنچه در دنیا کاشته در آخرت برداشت کند.

وی از یوم الجمع به عنوان یکی از اسامی روز قیامت نام برد و افزود: روز قیامت روز اجتماع نیست روز جمع است و قیامت جامعه نیست و جمع است و هیچکس فریاد رس دیگری نیست.

امام جمعه موقت کاشان دنیا را تجارت خانه انسان‌های مومن دانست و گفت: انسان برای رفاه خود در قیامت باید در دنیا تجارت کند چرا که دنیا مزرعه آخرت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار دنیا را دکان و تجارتخانه آخرت دانست و افزود: قیامت و برزخ هیچ خبری مگر بازتاب عمل انسان نیست، از این رو دنیا دارالعمل و آخرت دارالحساب است.

وی افزود: انسان در دنیا گاهی قدرت دارد، گاهی ناصر دارد و او را یاری می‌کند، اما روز قیامت عکس دنیا است و نه قدرت و نه ناصر دارد، نه می‌بیند و نه کسی می‌تواند او را یاری کند، از این رو انسان باید از فرصت دنیا برای آخرت خود استفاده کند.

امام جمعه موقت کاشان به انواع جهاد اشاره کرد و گفت: جهاد زبان، مال، قلم، کمک به دیگران، شرکت در انتخابات و راه پیمایی ۲۲ بهمن از انواع جهاد است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات