۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۲۸۹۲۵
امام جمعه موقت کاشان:

ارزش نعمت ولایت غیر قابل شمارش و بی نهایت است

ارزش نعمت ولایت غیر قابل شمارش و بی نهایت است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار ارزش نعمت ولایت را غیر قابل شمارش و بی نهایت دانست و گفت: انسان‌ها در آخرت متوجه نعمت ولایت که خداوند به آن‌ها هدیه داده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۱ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با تبریک ولادت امیرمومنان (ع) و روز پدر، گفت: شیعیان باید به خود افتخار کنند که شیعه امیرمومنان هستند.

وی ارزش نعمت ولایت را غیر قابل شمارش و بی نهایت دانست و افزود: انسان‌ها در آخرت متوجه نعمت ولایت خواهند شد که خداوند چه نعمت بزرگی را برای آن‌ها قرارداده است.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه آیه ۳۱ این سوره مبارکه عمق و میدان مانور وسیعی دارد، گفت: انسان تا زنده است میدان عمل برایش آماده است و زمان حساب و کتاب و سوال و جواب او نیست، اما روز قیامت هیچ عملی پذیرفتنی نیست و زمان سوال و جواب و حساب و کتاب است.

حجت الاسلام اسلامی تبار حضرت زهرا(س) را مصداق بارز اقامه نماز و انفاق در راه خدا دانست و گفت: از نعمت‌هایی که خداوند قبل از رسیدن روز قیامت رزق و روزی انسان‌ها کرده، اقامه نماز و انفاق است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امیرمومنان (ع) نیز نمونه و تجسم کاملی از آیه شریفه «یقیم الصلاه و یونفقوا مما رزقناهم» است و شبی هزار رکعت نماز می‌خواند و به اندازه‌ای عشق به نماز داشت که در رکوع نماز انفاق می‌کرد و نماز حضرت مورد قبول بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند درآیه ۵۵ سوره مبارکه مائده امیرمومنان (ع) را به نماز و انفاق توصیف کرده است گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید، ولی شما و خدا و رسول خدا کسانی هستند که ایمان آورده و نماز اقامه می‌کنند و در حال رکوع زکات هم می‌دهند.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه می‌فرماید، ولی شما بعد از خدا و رسول کسی است که نماز می‌خواند و در حال رکوع نماز هم انفاق می‌کند، افزود: خداوند تأئید می‌کند امیرمومنان (ع) هم ایمان دارد و هم اهل اقامه نماز بوده و هم اهل انفاق است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امیرمومنان (ع) و حضرت زهرا (س) در یک مسیر حرکت می‌کردند و هر دو اهل اقامه نماز، انفاق، ایثار، زهد، ساده زیستی، دفاع از حق، مبارزه با باطل و اهل جهاد بودند و، چون همفکر و هم عقیده بودند، اعمال شان با هم هماهنگ بود.

وی افزود: انفاق امیرمومنان (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به اندازه‌ای خالصانه بود که از حد و مرز گذشته بود و به مرز ایثار رسیده بود به طوریکه انفاق در حال نماز آن‌ها مورد تأیید و قبول بود.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، «وَاَلسّٰابِقُونَ اَلسّٰابِقُونَ أُولٰئِکَ اَلْمُقَرَّبُونَ» کسانی که در ایمان به خدا از دیگران سبقت گرفتند مقرب درگاه خداوند هستند و نخستین شخصی که به پیامبر ایمان آورد حضرت خدیجه و امیرمومنان (ع) بودند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: همانگونه که ۱۴۰۰ سال قبل فضائل روشن و آشکار امیرمومنان (ع) را انکار کردند، امروز نیز بعد از ۱۴۰۰ سال دشمن با فتنه انگیزی و آشوب و فتنه همه دستاورد‌های انقلاب اسلامی را نادیده می‌گیرند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات