۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۳۰۳۹۳
امام جمعه یزد:

اقدامات اجرایی در کنار اقدامات فرهنگی لازمه جوانی جمعیت است

اقدامات اجرایی در کنار اقدامات فرهنگی لازمه جوانی جمعیت است
حجت الاسلام و المسلمین ناصری گفت: در بحث افزایش و جوانی جمعیت باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کنار اقدامات فرهنگی، اجرایی و نصیحتی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا ناصری در دیدار با دبیر شورای عالی جمعیت با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در کشور و به ویژه استان یزد، اظهار داشت: در بحث جمعیت باید اجرایی عمل کرد و نباید در این موضوع تنها به نصیحت کردن اکتفا کرد و از تمام ظرفیت‌های موجود در کنار اقدامات فرهنگی، اجرایی و نصیحتی استفاده کرد. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه در بحث جوانی جمعیت، طرح‌های حمایتی، تشویقی و امیدآفرین در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند، تصریح کرد: در بحث جوانی جمعیت نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است به گونه‌ای که خانواده‌ها بدانند دولت در این موضوع به صورت ویژه در کنار خانواده‌ها و برای حمایت از آنها قرار دارد. 

امام جمعه یزد: اقدامات اجرایی در کنار اقدامات فرهنگی لازمه جوانی جمعیت است

وی افزود: حمایت‌های دولت باید به صورت اجرایی باشد در غیر این صورت باعث ناامیدی خانواده‌ها از فرزندآوری می‌شود. 

ناصری با اشاره به رازق بودن خداوند بیان کرد: خداوند روزی‌رسان تمام مخلوقات است و متاسفانه این فرهنگ و اطمینان در میان مردم هنوز به یقین تبدیل نشده است. 

وی ادامه داد: در کار فرهنگی باید روزی‌رسان بودن خداوند را در جامعه به یقین تبدیل کرد تا به باور واقعی در میان تبدیل شود. 

امام جمعه یزد پشتوانه دولت در کنار اقدام مردمی را بسیار مهم دانست و گفت: تحریم‌ها و شرایط اقتصادی باعث ایجاد فضایی در میان مردم شد که از فرزندآوری ناامید شدند، بنابراین در اقدامات اجرایی پشتوانه دولت بسیار مهم است و نقش تعیین کننده‌ای دارد. 

وی افزود: طرح صیانت از خانواده از جمله طرح‌هایی است که باید دوباره احیا شود تا با کاهش طلاق در جامعه به حفظ بنیان خانواده کمک شود. 

ناصری با بیان اینکه طرح‌هایی مانند مشاوره های پیش از ازدواج در تحکیم نظام خانواده و ایجاد هدف برای خانواده‌ها بسیار موثر است، تصریح کرد: فرهنگ فرزندآوری و هدف از تشکیل خانواده بین جوانان باید به درستی تبیین شود تا جوانان امروز با کمترین میزان نگرانی نسبت به زندگی مشترک این مسیر را طی کنند. 

امام جمعه یزد ادامه داد: خوگیری قشری از جامعه با فضای مجازی و آسیب‌های فضای مجازی باعث جدایی بخشی از مردم از رسانه‌های ملی و داخلی شده است و نیاز است که در فضای مجازی هم کار فرهنگی انجام داد و آسیب‌های احتمالی فضای مجازی را به خانواده‌ها و نسل جوان یادآور شد. 

سید کاظم فروتن، دبیر شورای عالی جمعیت نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت گفت: پنجره جمعیتی کشور در حال بسته شدن است و نیاز است در این شرایط اقدامات مهم و ویژه‌ای را برای جوانی جمعیت انجام داد. 

وی ادامه داد: آمار ازدواج و زاد و ولد در استان یزد به شدت کاهش پیدا کرده و این در حالی است که بستر فرهنگی و مذهبی در این استان بسیار فراهم است و برای حل این موضوع نیاز به حمایت قوی مسئولان استانی از خانواده‌ها است.

ارسال نظرات