۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۳۰۵۱۵
استاندار اصفهان در چهارمین اجلاسیه نماز:

مدیران برای ترویج فرهنگ نماز، برنامه عملیاتی داشته باشند

مدیران برای ترویج فرهنگ نماز، برنامه عملیاتی داشته باشند
اصفهان ـ استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت نماز گفت: از معلمان، روحانیت، مدیران، مسئولان و همه تأثیرگذاران جامعه خواهش می کنم به صورت ویژه به حوزه ترویج نماز بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در چهارمین اجلاس نماز استان که به میزبانی شهرستان نجف آباد برگزار شد، بیان کرد: در اهمیت پرداختن و ترویج فرهنگ نماز همین بس که اولین مسئولیتی که خداوند از کارگزاران خود در زمین طلب می کند، اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه نماز به همه امورات رنگ خدایی می بخشد، خاطرنشان کرد: تنها با توجه و اهتمام بر این فریضه الهی می توانیم در قبال سایر وظایف خود نگاه پایدار و مستمر داشته باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هر مبارزه ای جهاد نیست؛ وقتی می توانیم به مبارزه، جهاد اطلاق کنیم که ذیل فرهنگ نماز و دستورات الهی شکل گرفته باشد.

وی ادامه داد: اگر فردی در حال مجاهدت باشد اما تابع فرهنگ نماز و ارتباط با خدا نباشد مانند گروه های تروریستی به خود اجازه می دهد به جان و مال انسانها تعرض کند‌.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه همراه نشدن با نماز انسان را از ورطه صلاح و فلاح دور می کند، اظهار کرد: مدیران، مسئولان، معلمان، اساتید و همه کسانی که می توانند بر اطرافیان خود اثرگذار باشند بایستی برای خود مسؤولیتی ویژه طراحی و برنامه ریزی کنند زیرا در برابر این فریضه الهی در پیشگاه خداوند متعال مورد سوال قرار خواهیم گرفت.

مرتضوی در ادامه تصریح کرد: در حوزه نماز نباید فعالیت های ظاهری انجام شود. اگر امروز در برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی دچار سردرگمی شده‌ایم بخشی از آن به غفلت در حوزه ترویج نماز در جامعه باز می گردد، نماز انسان را مسؤول تربیت می کند. کسی که به وقت و کیفیت نماز و رعایت احکام الهی توجه می کند نسبت به بیت المال و رعایت حقوق دیگران پایبند و حساس خواهد بود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی در خصوص نماز از مسیر مؤثران و بزرگان عبور می کند لذا اجلاسیه های این حوزه باید بهانه ای برای ترویج و تکریم شأن نماز در زندگی فردی و اجتماعی افراد باشد.

مرتضوی اظهار کرد: اگر اینگونه مراسم ها کاربردی و عملیاتی برگزار نشود در جامعه مؤثر نخواهد بود لذا از معلمان، روحانیت، مدیران، مسئولان و همه تأثیرگذاران جامعه خواهش می کنم به صورت ویژه به حوزه ترویج نماز بپردازند که سعادت دنیا و آخرت ما به این فریضه گره خورده است. همچنین مدیران ادارات استان نسبت به ترویج اقامه نماز در جامعه برنامه عملیاتی داشته باشند و احساس مسئولیت کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات