۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۳۰۶۳۲
امام جمعه موقت کاشان:

حضرت علی اکبر بهترین الگو برای جوانان است

حضرت علی اکبر بهترین الگو برای جوانان است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز جوان، گفت: ایشان بهترین الگو برای جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۲ و ۳۳ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع)، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، نزدیکترین شما در روز قیامت به من بعد از اهل بیت(ع) کسی است که اخلاق بهتری داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان، گفت: حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگوی برای جوانان هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: علم و ادب و اخلاق و پاکدامنی و عبادت برای همه انسان‌ها کوچک و بزرگ زیبا است، اما برای جوانان زیباتر است و جوان با ادب و با اخلاق و پاک دامن و مومنی که اهل علم و معرفت و آگاهی باشد گوهری نایاب است.

وی در ادامه تفسیرآیات ۳۲ و ۳۳ سوره مبارکه ابراهیم گفت: این آیه از دو بعد خدا شناسی و انسان شناسی مطلب دارد و خداوند در این دو آیه هم عظمت و قدرت و رحمت خود و هم بعد انسان شناسی را بیان کرده است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه نتیجه دور شدن از منبع وحی الهی سقوط انسان به پایین‌ترین درجات است، گفت: قرآن کتاب خداشناسی و انسان شناسی بوده و پاک‌ترین و زلال‌ترین منبع برای شناخت انسان قرآن است.

وی گفت: انسان از نگاه قرآن چنان جایگاه و عظمتی دارد که دنیا را با آن عظمتی که دارد برای انسان خلق کرده است و بیانگر ارزش والای انسان است، چرا که خداوند آنچه را که خلق کرده، برای انسان و برای خدمت به انسان خلق کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند زمین و کرات، کهکشان‌ها و همه امکانات را برای انسان و خدمت به انسان آفریده است تا انسان خدا را بشناسد و به کمال برسد.

وی با اشاره به اینکه خداوند در این آیه موضوع آب را مطرح کرده است، افزود: برخی نعمت‌های خداوند برای انسان ملموس است و با تمام وجود خود آن را لمس می‌کند، اما نعمت آب از همه نعمت‌های خداوند به دلیل وابستگی انسان به آب ملموس‌تر است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه خداوند از سه بعد به آب اشاره کرده است، ادامه داد: نعمت باران برای آبیاری گیاهان، سالم سازی، پاکسازی و لطافت هوا بوده و شبکه آبرسانی را تکمیل می‌کند و تامین کننده حیات حیوانات و سرچشمه ابر و باران است.

وی افزود: گاهی آب به شکل باران، گاهی به شکل جریان رودخانه‌ها و نقشی که رودخانه‌ها دارند و گاهی به شکل دریا و نقشی که دریا دارد و از بهترین مسیر‌های تجارت دریا و کشتیرانی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات