۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۳۱۰۴۱
امام جمعه موقت کاشان:

خدمت به مردم از راه های شکرگزاری نعمت های الهی است

خدمت به مردم از راه های شکرگزاری نعمت های الهی است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: چون انسان توان شکر نعمت‌های خداوند را ندارد یکی از بهترین راه‌های شکر نعمت‌های خداوند خدمت به بندگان خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۴ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خداوند در آیات ۳۲ و ۳۳ نمونه‌هایی از رحمت و جلوه‌هایی از قدرت خود را مطرح کرده است.

وی افزود: انسان از خداوند درخواست‌هایی دارد و برخی خواسته‌های خود را ممکن است متوجه نباشد، اما درون انسان و فطرت انسان نیازمند این خواسته‌ها است و با زبان حال از خدا می‌خواهد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انسان نیاز‌هایی دارد که بدون تامین آن از سوی خداوند نمی‌تواند زندگی کند، گفت: این‌ها نیاز‌های واقعی انسان هستند، اما برخی نیاز‌های انسان به تصور خودش نیاز است، اما نیاز او نیست و صلاح او نیست.

امام جمعه موقت کاشان گفت: آنچه را که انسان باید داشته باشد مانند غذا نیاز واقعی او است در غیر این صورت زندگی برایش غیرممکن خواهد شد.

وی گفت: آنچه را که به صلاح انسان باشد خداوند به بنده اش می‌دهد، اما نه آنچه را که انسان از خدا خواسته است، چرا که انسان از برخی خواسته هایش اطلاع ندارد که به صلاح او هست یا نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: خداوند انسان را آفرید و تمام امکاناتی که مورد نیاز او است مانند زمین و آسمان و ماه و خورشید را قبل از خلقت انسان آفریده است و آنچه را که خداوند برای کمال انسان نیاز بوده در اختیار او قرار داده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از جلوه‌های ارحم الراحمین بودن خدا این است که خداوند انسان را دوست دارد و برای همین است که برخی نیاز‌های او به ضرر انسان و به صلاح او نیست به انسان نمی‌دهد و آنچه که به صلاح است می‌دهد و نعمت‌های خداوند نیازمند شکر است.

وی افزود: نعمت خداوند شکر و سپاس دارد و شکر نعمت‌های خداوند به آسانی نیست چرا که نعمت‌های خداوند بی نهایت است و شمارش نعمت‌های خداوند در توان انسان نیست و از برخی نعمت‌های خداوند بی خبر است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: ساختار بدن انسان ساختار کشور است که برای دفاع از آن نیاز به ارتش و سرباز دارد و ارتش و سرباز بدن انسان در برابر میکروب‌های دشمن، گلبول‌های سفید که مدافع سلامت بدن است که خواب و استراحت ندارند و شبانه روز فعال هستند.

وی افزود: میلیارد‌ها گلبول‌های سفید به عنوان سربازان زنده و مدافع بدن انسان شبانه روز فعالیت دارند و این در حالی است که هر یک از این سلول‌ها خود یک جهان است و موجودی زنده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان نه توان شمارش نعمت‌های خدا را دارد و نه توان شکر نعمت‌های خدا را دارد و هر نعمتی ارزش بی پایان دارد و هیچگونه نمی‌توان شکر نعمت‌های خدا را به جا آورد.

وی افزود: یکی از راه‌های شکر نعمت‌های خداوند خدمت به بندگان خدا است، چرا که بندگان خدا از آن خدا هستند و خدمت به بندگان خدا خدمت به خدا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: چون انسان توان شکر نعمت‌های خداوند را ندارد یکی از بهترین راه‌های شکر نعمت‌های خداوند خدمت به بندگان خدا است و انسان باید مراقب باشد در مقابل نعمت‌های بی نهایت خداوند ناسپاسی نکند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات