۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۳۱۰۶۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فرزندآوری از مصادیق سبک زندگی دینی است

فرزندآوری از مصادیق سبک زندگی دینی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیش از ۹۴ درصد ازدواج‌های دانشجویی را موفقیت آمیز دانست و گفت: ازدواج‌های دانشجویی دردانشگاه باید مورد توجه قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دیدار با گروه خواهران سازندگان ایران به توصیه‌های هفتگانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید ایشان نسبت به سبک زندگی دینی اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق سبک زندگی موضوع فرزند آوری است.

وی افزود: برای محقق شدن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به ایجاد انگیزه در افکار عمومی با استدلال و اقناع عقلی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان نقش مهم دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای ترویج ازدواج دانشجویی در دانشگاه را حائز اهمیت دانست و با تأکید بر اینکه بهترین سن برای ازدواج دوران دانشجویی است اظهار داشت: دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن نخستین مشکلی سد راه ازدواج مساله اشتغال عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نعمت‌ها و طیّبات، حقّ اهل ایمان است، گفت: نهاد رهبری در دانشگاه برای آماده کردن بستر ازدواج دانشجویی باید اهتمام داشته باشد.

به گفته وی بیش از نود و چهاردرصد ازدواج‌های دانشجویی موفقیت آمیز بوده است و ازدواج‌های دانشجویی باید در دانشگاه بیش از پیش مورد توجه قرار داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی یکی از مؤلفه‌های فرزند آوری را توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه دانست و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، برای ازدواج جوانان هشت غُل و زنجیر از جمله مهریه‌ها و هزینه‌های سنگین مراسم ازدواج درست شده که جوانان خود باید غُل و زنجیر را باز کنند.

وی نخستین گام برای ترویج و توسعه ازدواج در جامعه را توجه به تبلیغ ازدواج‌های آسان است دانست و گفت: بهترین مکان برای تبلیغ ازدواج‌های آسان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است که این فضا در دانشگاه بیشتر فراهم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به لزوم حذف عوامل ناپایداری ازدواج‌ها تأکید کرد و افزود: برای از بین بردن عواملی که سبب ناپایداری ازدواج و طلاق می‌شود، واحد اجتماعی دفتر زیر نظر حجت الاسلام گلستانه فعالیت خود را آغاز کرده و نتایجی خوبی نیز گرفته شده است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه برای پرونده طلاق در کاشان حکم صادر شود، پرونده‌ها در اختیار روان شناسان اسلامی قرار می‌گیرد و تا کنون هیچ پرونده‌ای منجر به طلاق نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر پاسخگویی به شبهات ازدواج، اظهار داشت: برخی تصور می کنند تنها مسائل اقتصادی سد راه ازدواج است هرچند که بی تأثیر نیست، اما مانع اصلی، مانع فکری و عقلی است.

وی اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در ترویج ازدواج‌های آسان و فرزندآوری را موثر دانست و افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی و گروه‌های مردمی شهرستان برای ترویج ازدواج‌های آسان استفاده شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات