۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۳۱۱۴۹
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

سامانه «طوبی» باید خروجی محور باشد

سامانه «طوبی» باید خروجی محور باشد
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی گفت: نباید به گونه‌ای باشد که بعد از گذشت چند سال از زمان تاسیس سامانه طوبی، خروجی مناسبی در حوزه های مختلف خانواده متعالی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در مراسم رونمایی از سامانه طوبی خانواده این مرکز که صبح امروز در نمازخانه مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شکرگزاریم که امروز نیز شاهد حرکتی نو و متناسب با زمان و اقتضائات فناوری روز در حوزه خانواده طلاب و روحانیون مرکز خدمات حوزه های علمیه هستیم.

وی در ادامه افزود: یکی از نعمت ها و برکات خداوند بر بشر خانواده است و در آیات بسیاری نیز نسبت به خانواده متعالی مصداق های مختلفی بیان شده است و خداوند مصادیق خانواده متعالی را از خانواده پیامبران بیان کرده و در موردی نیز مصداق خانواده متعالی راجع به لقمان حکیم است و رمز این تفاوت این است که خانواده متعالی تنها مخصوص پیامبران نیست و غیر از آنان نیز می‌توانند خانواده متعالی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی بیان داشت: روحانیت و طلاب، هم نسبت به خانواده های دیگر باید الگو باشند و هم نسبت به خانواده خود نیز عنایت ویژه‌ای به کار بندند و این حرکت، حرکتی است که بسیار ضروری بوده و ارزشمند است؛ چراکه امروزه مهمترین هجمه های فرهنگی غرب نسبت به خانواده است و این سامانه می تواند برنامه ها را به شکلی سوق دهد که حرکت فرهنگی، تبلیغی، تربیتی، پرورشی و معنوی را برای خانواده‌ها ایجاد کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در برخی از موارد به در ها و مادران نیز نمی توانند در تربیت خانواده و فرزندان نقش آفرینی داشته باشند و نیاز به شخص ثالثی احساس می شود اظهار داشت: سامانه طوبی می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی موثری داشته باشد و کمک کار خانواده در امور تربیتی و فرهنگی بوده و هجمه‌های دشمنان بر علیه خانواده‌ها را خنثی کند.

«سامانه طوبی» باید خروجی محور باشد

وی در ادامه افزود: مهم این است که این سامانه به روز مانده و به گونه‌ای باشد که مسائل را با نگاه آینده‌نگرانه و با چشم اندازهای ۲۰ یا ۳۰ ساله در نظر بگیرد و در تربیت، ارتقا و ارتباط خانواده ها، موثر و سودمند واقع شود و امید است تا مسئولان مربوطه در سال های آینده خبرهای خوشی از تاثیرگذاری و سودمندی این سامانه برای خانواده های طلاب ارائه دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه ابراز کرد: آنچه برای ما مهم است محتوای موجود در سامانه است و این که این سامانه چه مقدار می تواند در ارتباط گیری افراد موثر باشد؛ زیرا این سامانه نباید به صورت یک طرفه بوده و مخاطب خود را متکلم وحده حساب کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی در پایان اظهار داشت: سامانه طوبی باید خروجی محور باشد و نباید به گونه‌ای باشد که بعد از گذشت یک سال یا سال های دیگر از زمان تاسیس آن، خروجی مناسبی در حوزه های سبک زندگی اسلامی، خانواده متعالی، ورزش و سلامت، حوزه های علمی و مباحث فناوری روز، نداشته باشیم.

ارسال نظرات