۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۳۱۱۷۱
امام جمعه موقت کاشان:

عمر طولانی همراه با عمل صالح، آخرت انسان را آباد می‌کند

عمر طولانی همراه با عمل صالح، آخرت انسان را آباد می‌کند
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار عمر طولانی همراه با اعمال صالح را سبب آبادانی آخرت انسان دانست و گفت: انسان سعادتمند کسی است که عمر طولانی همراه با عمل صالح داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در تفسیر فقره چهارم از دعای بیستم صحیفه سجادیه و ادامه دعای مکارم الاخلاق که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: انسان به دنبال عمر طولانی با کیفیت و با برکت است.

وی با بیان اینکه طول عمر مشخصی برای انسان وجود ندارد، اما قابلیت عمر بسیار طولانی را دارد، افزود: دانشمندان پزشکی پیری یک نوع بیماری دانسته و به دنبال درمان آن هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: یکی از دلایل پیر شدن و بیمار شدن انسان عدم آشنایی با زندگی صحیح و سالم است، از این رو اگر برخی آداب و سبک زندگی صحیحی داشته باشد عمر طولانی خواهد داشت.

وی یکی از عوامل کوتاه شدن طول عمر انسان را سبک تغذیه انسان دانست و افزود: در تغذیه انسان چهار مؤلفه مهم نوع غذا، مقدار غذا، زمان غذا و چگونه غذا خوردن مهم است و رعایت این چهار مؤلفه سبب طولانی شدن عمر انسان است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از دلایل افزایش بیماری در جامعه عدم تحرک، فست فود‌ها و غذا‌های چرب و سرخ کردنی و بدون توجه به این چهار مؤلفه در سبک غذایی است.

وی با بیان اینکه امروز دانشمندان به دنبال راهکار‌هایی برای شکستن پیری و جوان ماندن انسان با عمر طولانی هستند، افزود: مردم در زمان حکومت امام زمان(عج) به اندازه‌ای عمر سالم و طولانی دارند که هزاران نوه و نتیجه خود را می‌بیند.

حجت الاسلام اسلامی تبار صله رحم، صدقه، طهارت مداوم، خوش نیتی، دوری از بدی ها، نیکوکاری با خانواده، خشنود کردن والدین، احسان به دیگران، زیارت قبر امام حسین(ع)، صبح زود صبحانه خوردن، استفاده از کفش خوب و کاهش قرض را از عوامل طولانی شدن عمر انسان دانست.

وی افزود: انسان امروز به دنبال رسیدن به عمر طولانی است، اما به کیفیت زندگی خود برای رسیدن به عمر طولانی توجهی ندارد و این در حالی است که هر طول عمری برای انسان مفید نیست چرا که انسان مومن به دنبال طول عمر زیاد برای افزایش اعمال صالح و دریافت پاداش و مقامات اخروی بیشتر است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه انسان مومن به دنیا آمده تا آخرت خود را آباد کند و از دنیا ذخیره مناسبی برای آخرت خود داشته باشد، گفت: انسان مومن عمر طولانی را با شرط اطاعت از در راه خدا می‌خواهد، از این رو عمر طولانی با اطاعت از خدا برای ارتقای مقامات و پاداش انسان در قیامت مطلوب‌تر است.

حجت الاسلام اسلامی تبار عمر طولانی همراه با اعمال صالح را سبب آخرت آباد انسان دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید، انسان سعادتمند کسی است که عمر طولانی همراه با عمل صالح داشته باشد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات