۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۳۱۱۹۵
آیت الله کعبی در پیامی:

شهدای فرهنگی الگوی حرکت بنیادین و تحول هستند

شهدای فرهنگی الگوی حرکت بنیادین و تحول هستند
آیت الله کعبی در پیامی تصریح کرد: شهدای فرهنگی الگوی حرکت بنیادین و تحول در همه عرصه ها همراه با الهام بخشی و امید آفرینی هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به کنگره  شهدای فرهنگی؛ معلم و دانش آموز شهرستان قهرمان و مقاوم  دشت آزادگان پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله لله رب العالمین والصلاة والسلام على خير الانام المصطفي ابي القاسم محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين لاسيما بقية الله في الارضين.

قال الله تعالي في حق الشهداء في سورة آل عمران:

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ (١٦٩)فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ (١٧٠)يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ (١٧١)

سلام و صلوات و درود خدا وفرشتگان و اولیای بزرگ الهی بر شهدای والا مقام اسلام و انقلاب اسلامی و ایثارگران شهرستان دشت آزادگان و عرض ادب و احترام به حضار گرامی کنگره شهدای فرهنگی و معلم ودانش آموزی این شهرستان قهرمان و مقاوم بویژه خانواده معظم ایثارگر شاهد؛ و جانبازان و آزادگان عزیز و قدر دانی از برگزار کنندگان بویژه آموزش وپرورش شهرستان دشت آزادگان؛ و با اعتذار از عدم توفیق حضور؛ برای تجلیل و قدردانی از مقام شهیدان فرهنگی و معلم ودانش آموز و جهت احیای فرهنگ ایثار و مقاومت نکاتی را معروض می دارم.

۱_ شهدای فرهنگی و معلم ودانش آموز در حیات حقیقی و ملکوتی خود نظاره گر و سرآمد و الگوی حرکت بنیادین و تحول در همه عرصه ها همراه با الهام بخشی و امید آفرینی هستند. و بدون شک یاد شهدا و نام شهدا و پیام شهدا و مقاومت و ایثار شهدای فرهنگی و معلم و دانش آموز راه پیشرفت و فتح قله های علم و ایمان را هموار می سازد تداوم راه و رسالت شهیدان؛ مسئولیت سنگینی است که حرکت در صراط مستقیم و نورانی شهدا و تقویت روح جمعی و عزم و اراده وغلبه بر اسیب ها وچالش های گوناگون را به ارمغان می آورد.

۲_ در شرایط جنگ ترکیبی دشمنان امروز جهاد تبیین ضرورت مضاعف دارد ودر این خصوص؛ بصیرت آفرینی اعتقادی و اخلاقی وسیاسی و اجتماعی و پاسخ به پرسش های دانش آموزان از طریق تشکیل حلقه های معرفتی دانش آموزی و هم افزایی و تقویت ارتباط بین فعالیت در مساجد و مدارس و خانواده ها و بهره مندی از نیروهای دانا و توانا و متعهد و انقلابی و با خلاقیت و ابتکار با همکاری بسیج دانش آموزی؛ قابل تحقق است.

۳_ شهرستان دشت آزادگان سرشار از سرمایه های انسانی و اجتماعی است. نخبگان شهرستان دشت ازادگان بویژه فرهیختگان و معلمان لازم است با ارائه مشاوره صحیح به دانش اموزان و استعداد یابی و نخبه پروری و اهتمام به رشد و شکوفایی مادی و معنوی دانش آموزان به توانمند سازی علمی آنان با بهره مندی از فناوری های نوین بویژه ظرفیت پارک های علم و فن آوری استان خوزستان بپردازند

۴_ انتظار می رود مسئولان استان خوزستان و شرکت های بزرگ اقتصادی بویژه شرکت متن و پتروپارس و اروندان با توجه به ظرفیت عظیم میادین نفتی ازادگان شمالی وجنوبی به جهت دهی به آینده نوجوانان و جوانان دشت آزادگان؛ کمک کنند. صنعت نفت لازم است پشتیبان نهضت پیشرفت و عدالت در دشت آزادگان باشد این امر با تقویت زیرساخت های اموزش و پرورش دشت ازادگان وراه اندازی رشته های گوناگون دانشگاهی متناسب با صنعت نفت؛ وتقویت امر مهارت اموزی و اقتصاد دانش بنیان و شکل دهی نهضت علمی تولید و کارآفرینی و اشتغال؛ عملیاتی خواهد شد.

۵_ قدر ایام باقی مانده شعبان المعظم را بدانیم و در استانه ماه مبارک رمضان خود را برای بهره مندی از مائده آسمانی ضیافت الله آماده سازیم. بویژه نسبت به رو خوانی و روان خوانی و تجوید و تلاوت و قرائت قرآن در مساجد و مدارس و راه اندازی جلسات تفسیر قران و عترت و استفاده از سخنرانیهای روشنگرانه اهتمام داشته باشیم.

در پایان با سپاس مجدد؛ از خداوند متعال مسالت می نمایم ما را قدر دان نعمت اسلام ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نعمت بزرگ امام راحل و شهدای والامقام قرار بدهد وطول عمر باعزت به رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته کرامت بنماید ودر فرج آقا و مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله فرجه تعجيل بگرداند وما را بیش از گذشته نسبت به‌عمل به وظایف خود در تداوم راه شهیدان ثابت قدم نگه بدارد.

بمنه وکرمه

الاقل_ عباس کعبی؛ نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

ارسال نظرات