۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۳۱۲۰۶
مدیر ستاد فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی:

مساجد پایگاه عظیم تبلیغ دین هستند

مساجد پایگاه عظیم تبلیغ دین هستند
حجت‌الاسلام پاک‌دامن با اشاره به آثار و کارکردهای مساجد، گفت: باید از این ظرفیت برای تبلیغ دین مبین اسلام به نحو احسن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حبیب‌الله پاک‌دامن، مدیر ستاد فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد، دهه آخر شعبان المعظم برگزار شد، اظهار داشت: مساجد افزون بر اینکه مکانی برای برگزاری نماز است محل مناسبی برای تبلیغ اسلام است.

وی افزود: تبلیغ سنتی و چهره به چهره در مساجد بی‌بدیل است و نماز در مسجد و با جماعت مؤمنان، بارِشِ رحمت الهی را انبوه‌تر و دل‌نشین‌تر می‌سازد.

حجت‌الاسلام پاک‌دامن اضافه کرد: البته مسجد فقط برای نماز نیست در مسجد انواع عبادات ازجمله تفکر و تلاوت و انس با قرآن و انس با ادعیه وارده از اهل‌بیت(ع) وجود دارد.

وی ادامه داد: در صدر اسلام هم مسجد مرکز سیاست و محلی برای تبلیغ احکام سیاسی اسلام بود و در مسجد پیغمبر(ص) بیشتر مسائل سیاسی و اجتماعی مطرح می‌شد.

حجت‌الاسلام پاک‌دامن تصریح کرد: به‌طورکلی مسجد محل رتق‌وفتق امور مردم است و اینکه مردم در مساجد جمع شده و مشکلات خود را حل کنند یک امر اجتماعی و سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان روزی چند مرتبه در مساجد جمع می‌شوند و افزون بر اقامه نماز از احوال یکدیگر مطلع شده و در اکثر موارد تلاش می‌کنند مشکلات موجود را برطرف کنند.

مدیر ستاد فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: اینکه مساجد در هرزمانی و به‌ویژه در زمان حرکات سیاسی و بسیج مراکز کانون هستند از برکات مساجد است و امیدواریم کارکردهای عبادی، سیاسی و اجتماعی، تبلیغی و آموزشی و تربیتی مساجد درگذر زمان کمرنگ نشود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات