۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۲۸۶۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

۱۴۸ مسجد در خراسان شمالی پذیرای معتکفان هستند

۱۴۸ مسجد در خراسان شمالی پذیرای معتکفان هستند
حجت‌الاسلام رفیعی گفت: در ایام اعتکاف تعداد ۱۴۸ مسجد پذیرای معتکفین هستند و از این تعداد ۴۰ مسجد مربوط به شهر‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز، در جلسه ستاد اعتکاف استان که با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان فرهنگی و نهادهای مرتبط در سالن جلسات دفتر امام‌جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: به حول و قوه الهی شرایط مناسبی در مساجد استان برای برگزاری اعتکاف وجود دارد.

وی افزود: البته برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم عبادی و معنوی لازم است تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اعتکاف نهایت همکاری را با ستاد اعتکاف استان داشته باشند.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: در شرایط کنونی که دشمنان تلاش می‌کنند با انواع و اقسام تبلیغات رسانه‌ای خود ارزش‌های دینی و معنوی را در بین مردم کمرنگ کنند لازم است مراسم‌هایی نظیر اعتکاف باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم و از فرصت معنوی اعتکاف استفاده کرده و فرهنگ دینی و اسلامی را در بین اقشار گوناگون جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان ترویج و تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: در این راستا از تعداد 40 مسجد که مربوط به شهرها است تعداد 5 مسجد به‌عنوان مساجد برگزارکننده اعتکاف دانش‌آموزی در نظر گرفته‌شده است و دانش آموزان می‌توانند با شرکت در این مراسم راه عبودیت و بندگی را در پیش بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است تا مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همکاری‌های لازم را بادانش آموزان معتکف داشته باشد.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: سامانه اعتکاف به آدرس http://etekaf.tebyan-boj.ir/ برای ثبت‌نام معتکفین طراحی و راه‌اندازی شده است تا مردم ولایتمدار خراسان شمالی بدون نیاز به مراجعه حضوری به مساجد وادارات تبلیغات اسلامی، بتوانند ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت حضور مبلغان و مداحان توانمند در مراسم معنوی اعتکاف، اظهار داشت: دعوت از سخنرانان برجسته و مبلغان بومی برای حضور در بین معتکفین و به‌منظور هر چه‌بهتر برگزار شدن این مراسم در دستور کار قرارگرفته و هماهنگی‌های لازم برای حضور قاریان، مداحان و ادعیه خوانان برای اجرای برنامه‌های مذهبی انجام‌شده است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات