۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۷۳۱۳۲۶
استاد حوزه علمیه کرمانشاه:

کمرنگ شدن جایگاه مساجد نقش دین را تخطئه می کند

کمرنگ شدن جایگاه مساجد نقش دین را تخطئه می کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: کمرنگ شدن جایگاه مساجد در افکار عمومی مسلمین می تواند بسیار مخرب باشد و به نوعی دین را تخطئه نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از فعالان کانون های مساجد کرمانشاه اظهار داشت: یکی از مکان های بسیار مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام همین مساجد، حسینیه ها و مدارس علوم دینی و حوزه های علمیه هستند که این اماکن منشا تولید فکر و اندیشه اسلامی در عصر کنونی محسوب می شوند.

این استاد حوزه گفت: با این وجود باید اذعان کرد که مساجد ما کارکردی که اسلام برای آن تعریف کرده است را فراموش کرده اند و امروز به عینه می‌بینیم که مساجد تنها به محلی برای دعا و انجام فرایض دینی تبدیل شده است در حالی که می توان از پتانسیل های مساجد برای انجام امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... بهره برداری نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: تلاش رسانه های بیگانه که امروز در دست دشمنان و معاندان می باشد این است که مساجد و کارکرد آنها را به حاشیه ببرند بدین منظور باید با ایجاد یک کارگروه درست و منطقی اجازه ندهیم که نقش مساجد در عصر کنونی به حاشیه برود.

این استاد حوزه ادامه داد: زیرا کمرنگ شدن جایگاه مساجد در افکار عمومی مسلمین می تواند بسیار مخرب باشد و به نوعی دین را تخطئه نماید.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خواسته ما از فعالان دینی و حوزوی این است که جایگاه واقعی مسجد را برای نسل های نوجوان و جوان به درستی تبیین کنند زیرا جوانی که با مسجد به معنای درست و واقعی آن انس گرفته است هرگز در کدام جنگ عقیدتی و رسانه‌ای دشمن گرفتار نخواهد شد، زیرا مسجد سنگر مستحکم و اطمینان بخش جهان اسلام است./1400/

ارسال نظرات