۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۳۱۳۵۷
امام جمعه موقت کاشان:

شهدا در دنیا این هنر معامله کردن با خدا را داشتند

شهدا در دنیا این هنر معامله کردن با خدا را داشتند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شهدا بهترین تاجر دنیا هستند و بهترین معامله را با خدا کردند و بیشترین سود را از دنیا بردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب دردیدار با خانواده شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی که در مسجد پایگاه برگزار شد، گفت: شهدا در دنیا این هنر معامله کردن با خدا را داشتند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه دنیا را به بازار معامله و خرید و فروش تعبیر کرده است، افزود: دنیا بازار معامله و خرید و فروش است، گروهی در آن سود و گروه دیگر ضرر می‌کنند، به همین دلیل خداوند مشتری است و فروشنده مومنین هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند خریدار خوبی است، اما از هر فروشنده‌ای خرید نمی‌کند بلکه از فروشنده با سابقه و با انصاف و درستکار جنس می‌خرد و هر فروشنده لیاقت فروش به خدا را ندارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خریدار خدا است و فروشنده مومنین و متقین هستند و کالای مورد معامله جان و مال است و در این معامله مشتری، فروشنده، جنس و قیمت چهار رکن معامله هستند که خداوند در این آیه به آن اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند جان و مال مومنین و متقین را در مزایده دنیا به بالاترین قیمت خریداراست، افزود: شهدا بهترین تاجر دنیا هستند و بهترین معامله را با خدا کردند و بیشترین سود را از دنیا بردند.

به گفته وی شهدا جان خود را که بالاترین سرمایه است در بهترین دوران عمر و در بهترین حالات برای بهترین کالا که دین و قرآن و اهل بیت (ع) است در راه خدا دادند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در آیه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» چنان تجلیلی از شهدا کرده است که فهم و درک آن برای انسان سخت و دشواراست.

وی ادامه داد: ما امروز هرچه داریم در سایه فداکاری شهدا است و شهادت شان با برکت آن‌ها کشور را در مقابل دشمن بیمه کرد و اقتدار و امنیت و عظمت وآرامش امروز ما از دستاورد‌های معامله شهدا با خدا است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه معامله شهدا با خدا هم برای شهدا و هم برای جامعه با برکت بود، افزود: امروز پاسداری از آثار و برکات و دستاورد شهدا و ادامه راه آن‌ها همراه با بصیرت و آگاهی و با دفاع از نظام و انقلاب وظیقه همگانی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات