۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۳۱۴۵۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بیش از ۹۶ درصد ازدواج‌های آسان دانشجویی موفق بوده است

بیش از ۹۶ درصد ازدواج‌های آسان دانشجویی موفق بوده است
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: بیش از ۹۶ درصد ازدواج‌های آسان دانشجویی موفق بوده است و امروز کمترین طلاق را ازدواج‌های آسان دانشجویی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در سومین جلسه شورای زکات شهرستان کاشان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: موضوع مال به اندازه‌ای مهم است که امام حسین دو سال قبل از عاشورا می‌فرماید، یکی از سه عاملی که سبب شد حکومت از امیرمومنان(ع) گرفته شود و معاویه و یزید آن را غصب کنند برای این بود که مسلمان حاضر نشدند پول خود برای اسلام هزینه کنند.

وی افزود: یکی از عواملی که معاویه امیرمومنان(ع) را کنار زد موضوع مال است که مسلمانان حاضر نشدند مال خود را در راه اسلام هزینه کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: زکات واجب و مستحبی و خمس همه واجب است و آنچه را که خداوند در دین به عنوان مال اعلام کرده است همه مهم است و قبولی روزه نیز در گرو پرداحت زکات فطره است.

وی در مورد حق برادران دینی، گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید، حق مومن به اندازه‌ای مهم است که مال خود با او نصف کنید و اگر مال خود را مومن نصف کنید ایثار نیست بلکه حق او پرداخت شده است، اما اگر بیش از نصف مال خود را به برادر دینی دادید ایثار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از دلایل جذب جوانان به مساجد تهیه زیر ساخت‌های ورزشی در مساجد دانست و گفت: یکی از مساجدی که زیر ساخت ورزشی برایش تهیه شده بیش از ۸۰ درصد جمعیت آن جوانان هستند.

وی با بیان اینکه شورای زکات از محل درآمد‌های زکات برای جذب جوانان به مساجد زیرساخت‌های ورزشی تهیه کند تا جوانان را به ورزش و دین جذب کند، اظهار داشت: شورای زکات هر چقدر برای تهیه جهیزیه جوانان هزینه کند کم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به نقش مهم ترویج ازدواج‌های آسان مورد تأکید رهبر معظم انقلاب از محل درآمد‌های زکات اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۶ درصد ازدواج‌های آسان دانشجویی موفق بوده است و امروز کمترین طلاق را ازدواج‌های آسان دانشجویی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر تبیین فرهنگ دینی در جامعه تأکید کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش برای نزدیک شدن به جامعه مهدوی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درآمد‌های زکات به محرومین و نیازمندان جامعه اختصاص داده شود، گفت: هم پرداخت کننده زکات در پرداخت زکات و هم شورای زکات در پرداخت آن به محرومین جامعه عجله داشته باشند.

محمد شریف زارعی فرماندار کاشان نیز از زکات به عنوان یکی از ارکان اقتصادی تأثیر گذار اسلام نام برد و افزود: اختصاص بخشی از مال به نیازمندان در اسلام در فقرزدایی از جامعه نقش مهم و اساسی دارد.

وی جمع آوری میلغ ۸ میلیارد تومان زکات در کاشان در سال جاری را قابل توجه دانست و ابراز امیدواری کرد با نزولات قابل توجه آسمانی امسال و ترویج و توسعه فرهنگ پرداخت زکات در جامعه از سوی ائمه جمعه و جماعات جمع آوری زکات در سال آینده افزایش داشته باشد.

مهدی زاهدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان نیز پیگیری مصوبات شورای زکات و ترویج فرهنگ زکات در جامعه را از مهمترین برنامه‌های این شورا در سال آینده دانست و گفت: ایجاد اعتماد مردمی برای پرداخت زکات واجب و مستحبی نقش مهمی در افزایش، جمع آوری زکات و هزینه آن در محل جمع آوری زکات دارد.

وی افزود: مردم اگر احساس کنند زکات پرداخت شده آن‌ها در بخش‌های دیگری همچون ورزش و ازدواج‌های آسان در جامعه ضروری است با نظر و خردجمعی خود در همان بخش‌ها هزینه خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان گفت: علاوه بر پرداخت نقدی، تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به مشکلات مردم نیز یک نوع زکات است که باید در جامعه ترویج شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات