۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۳۱۳۱۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اجرای برنامه‌های مدّون فرهنگی در مراسم اعتکاف ضروری است

اجرای برنامه‌های مدّون فرهنگی در مراسم اعتکاف ضروری است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر استمرار فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: برنامه‌های مدّون فرهنگی در مراسم اعتکاف ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جمع اعضای ستاد اعتکاف منطقه کاشان بر استمرار فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: برنامه‌های مدّون فرهنگی در مراسم اعتکاف ضروری است.

وی فعالان ستاد اعتکاف را منشأ فیض جوانان و مردم منطقه کاشان دانست و افزود: خداوند در قرآن هدف از روزه را رسیدن به مقام تقوا دانسته و در سوره ذاریات نیز هدف از خلقت را عبادت می‌داند و عبودیت، مقدمه تقوا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ستاد اعتکاف زمینه حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف را فراهم کرده است، اظهار داشت: همانگونه که شرط نماز ایستادن روبروی قبله است، اعتکاف نیزبه اندازه‌ای عظمت دارد که یکی از شروط آن روزه است.

به گفته وی وقتی شیطان برای گمراه کردن انسان قسم خورده است رویکرد نسل جوان به حضورچشمگیر در مراسم اعتکاف از عنایات خداوند و امام زمان (عج) است که شامل حال جوانان شده است و باید شکرگزار خدا بود.

وی با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارائه شده فعالیت‌های فرهنگی در مراسم‌های اعتکاف شدت و ضعف داشته است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند تا اعتکاف‌های پنجاه گانه منطقه کاشان از یک برنامه فرهنگی مدّون برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی حضور حلقه‌های فرهنگی و طلّاب حوزه علمیه در مراسم‌های اعتکاف و در بین معتکفین را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: در سال‌های آینده از خواهران طلبه کاشانی و طلّاب طرح امین در مراسم‌های اعتکاف استفاده شود.

به گفته وی آنچه برای بعد از مراسم‌های اعتکاف مهم است، استمرار برنامه‌های فرهنگی با مجموعه‌هایی است که درمراسم‌های اعتکاف حضور داشته اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان از مراسم‌های اعتکاف به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای معرفی همسر پاک و متدین برای جوانانی نام برد که در مسیر ازدواج قرار دارند.

وی با اشاره به حضور دختران مومنه و پسران مومن و پاک در مراسم‌های اعتکاف، اظهار داشت: برنامه ریزی دقیق برای ایجاد نهضت جهاد ازدواج‌های آسان برای گشودن غل و زنجیر‌های هشتگانه سد راه ازدواج مورد تأکید رهبر معظم انقلاب ضروری است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات