۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۳۱۲۵۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

موانع ازدواج جوانان رفع شود/ لزوم تبیین «ازدواج آسان» برای جامعه

موانع ازدواج جوانان رفع شود/ لزوم تبیین «ازدواج آسان» برای جامعه
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم تبیین ازدواج آسان برای جامعه تأکید کرد و گفت: جوانان باید غل و زنجیر‌های سد راه ازدواج را بشکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی دوشنبه شب در جمع فعالین مساجد شهرستان کاشان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: نظافت و امکانات ورزشی و هنری از عوامل جذابیت و جذب جوانان به مساجد است.

وی ورزش و تفریح سالم و حلال را پیش زمینه مناجات شعبانیه و دیگر عبادات دانست و افزود: قرآن می‌فرماید، به مسجد بروید و از مسجد و امام جماعت مسجد ایمان را زینت بگیرید، چرا که خداوند ایمان را در قلب شما زینت قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی توسعه و گسترش اسلام به سراسر جهان از سوی امام زمان(عج) را نیازمند مبلغ و اسلام شناس دانست و با اشاره به حدود یکصد تخصص در حوزه‌های علمیه، تأکید کرد: در صورت امکان فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق و ترغیب کنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره اینکه پیامبر اکرم می‌فرماید، اگر آسمان‌ها و زمین را در یک کفه ترازو بگذارند و ایمان علی(ع) را در کفه دیگر، ایمان امیرمومنان از آن سنگین‌تر خواهد بود، اظهار داشت: به هر میزان که درجه ایمان انسان بالاتر باشد باز هم امکان رشد و ترقی انسان وجود دارد.

وی همچنین رشد جمعیت را نیز نیازمند مبلغ و تبلیغ دانست و با اشاره به این که ایران با این رشد جمعیت فعلی طی هشتاد سال آینده جمعیتی معادل ۱۹ میلیون نفر خواهد داشت، گفت: یکی از راه‌های افزایش جمعیت برداشت موانع و مشکلات سد راه ازدواج و ترویج ازدواج‌های آسان در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بر لزوم تبیین ازدواج آسان برای جامعه تأکید کرد و با اشاره به اینکه جوانان باید غل و زنجیر‌های سد راه ازدواج را بشکنند، گفت: دانشگاه‌های یکی از مکان‌هایی است که می‌توانند در ترویج ازدواج‌های آسان و دانشجویی اهتمام داشته باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات