۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۷۳۱۴۷۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ائمه جماعات برای تبیین سبک زندگی دینی تلاش کنند

ائمه جماعات برای تبیین سبک زندگی دینی تلاش کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از مسیر‌های تسریع در ظهور را ترویج سبک زندگی دینی دانست و گفت: امام جماعت مسجد باید برای تبیین سبک زندگی دینی تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در جمع طلّاب طرح هجرت یه سه موضوع مسجد تراز، سبک زندگی دینی و فرزند آوری اشاره کرد و گفت: یکی از مسیر‌های تسریع در ظهور ترویج سبک زندگی دینی است.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت مسجد در تراز برای تحقق سبک زندگی دینی باید تلاش کند، افزود: نخستین صدای توحید، رسالت و ولایت در گوش نخستین نوزادی که در محل متولد می‌شود باید توسط امام جماعت مسجد تراز خوانده شود.

به گفته وی در سبک زندگی دینی، علم و پژوهش باید در منطقه مسجد تراز تکریم و با کمک مردم و خانواده‌ها ممتازان کنکور و دانش آموزی و ورودی حوزه در بین نماز جماعت مسجد تراز تشویق شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ترویج ازدواج‌های آسان را یکی دیگر از وظایف امام جماعت مسجد تراز دانست و اظهار داشت: بر اساس تکلیف الهی وظیفه برنامه ریزی کلان برای بستر سازی ظهور را برعهده داریم.

وی به لزوم فعالیت جهانی برای بستر سازی ظهور اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای بستر سازی ظهور اهتمام دارند و می‌فرماید اگر رهبر نبودم رئیس جامعه المصطفی می‌شدم و تربیت طلاب خارجی را بر عهده می‌گرفتم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: جامعه المصطفی طلّاب یکصد کشور جهان را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت می‌کنند که هر کدام از آن‌ها در بازگشت به کشور‌های خودشان برای بستر سازی ظهور بسیار تاثیرگذار هستند.

وی به ضعف رسانه‌ای در این بخش اشاره کرد و بر فعال شدن رسانه تأکید کرد و افزود: برای جهانی سازی ظهور باید از ظرفیت امام حسین (ع) و اربعین حسینی باید استفاده کرد چرا که از پنج ندایی که هنگام ظهور امام زمان (عج) سر می‌دهند، سه ندا مربوط به امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: محققین می‌گویند معرفی امام زمان (عج) با امام حسین (ع) نشانه آن است که مردم در آخرالزمان امام زمان (ع) و اسلام را با امام حسین (ع) می‌شناسند از این رو رهبری بر پیاده روی اربعین تاکید دارند تا اسلام و امام زمان (ع) از طریق پیاده روی بیست میلیونی معرفی شود.

به گفته وی ما به اندازه توانایی خود باید معرفی کنیم و یکی از مصادیق معرفی این است که گناه در جامعه کم شود و یکی از راه‌های کاهش گناه در در جامعه ازدواج است که نیمی از دین و اگر جوانان ازدواج کنند دو سوم دین خود را کامل کرده اند.

وی به لزوم ترویج ازدواج‌های آسان از طریق باز کردن غل رنجیر‌های هشتگانه سد راه ازدواج اعم از مهریه سنگین، جهزیه سنگین، مراسم سنگین تأکید کرد و گفت: با استفاده از روان شناسان، اساتید دانشگاه و صاحبان ایده باید زمینه ازدواج‌ها و ترغیب جوانان به ازدواج فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همچنین زمینه فرزندآوری را با استفاده از قانع کردن عقل و برانگیختن احساسات حائز اهمیت دانست و گفت: منبر امام حسین (ع) این دو ویژگی را دارد.

وی با اشاره به اینکه ضرر و زیان‌های کمبود فرزند و منافع فرزند آوری باید بیان شود، اظهار داشت: با استفاده از احادیث هم از نظر عقلی و هم تحریک عواطف فرزند آوری را تشویق کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات