۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۷۳۱۶۰۵
امام جمعه سرپل ذهاب:

توافق ایران و عربستان به معنای تغییر راهبرد طرفین نیست

توافق ایران و عربستان به معنای تغییر راهبرد طرفین نیست
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان به معنای تغییر راهبرد و تضعیف ابزارهای قدرت هیچ یک از طرفین نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن اظهارداشت: تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن تقارن مبارکی است که انسان می تواند از آن بهره ببرد و علاوه بر تازه شدن خود روح و روان خود را نیز درماه رمضان صیقل دهد.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به پیام نوروزی رهبر انقلاب افزود:  مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری نمودند که این نامگذاری دو بعد سلبی و ایجابی دارد که بعد سلبی آن مهار تورم و بعد ایجابی آن رشد تولید است و هرکدام از این دو جزء مکمل یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد : پدیده تورم در بیشتر کشورهای جهان کم و بیش وجود دارد اما نرخ آن در جوامع و در زمان های مختلف باهم فرق میکند تورم در کشورهای توسعه یافته کمتر مشکل‌آفرین بوده اما کشورهای در حال توسعه با تورم شدید مواجه هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه اذعان داشت: ایران اسلامی از قاعده تورم مستثنی نبوده و از نیم‌قرن گذشته تاکنون ادامه داشته و در سال‌های اخیر تورم بالای ۵۰ درصد را هم تجربه کرده است.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به عوامل مختلف تورم افزود: تورم عوامل مختلفی دارد که مهمترین آنها تورم ناشی از فشار تقاضا، تورم ناشی از فشار هزینه ها و تورم وارداتی می باشد.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: رشد تولید نیاز به حمایت دو جانبه دارد این حمایت هم باید از طرف دولت باشد و از طرف مردم لحاظ گردد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه به توافق ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان به معنای تغییر راهبرد و تضعیف ابزارهای قدرت هیچ یک از طرفین نیست بلکه سیاست حاکم بر تعاملات دوجانبه از ریل تخاصم و منازعه به ریل همکاری و موازنه تغییر می کند.

وی با اشاره به شبهات این توافق افزود: برخی شبهاتی در این خصوص وارد می کنند که با وجود این توافق جبهه مقاومت یمن و انصارالله در مصاف با عربستان تنها خواهد ماند ولی اینگونه نیست و این توافق اثری بر روی حمایت ایران ازاین گروههای مقاومت منطقه ندارد و یمن دیگر نیازی به حمایت ایران ندارد. 

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه سال ۱۴۰۱ را سال ملت ایران دانست و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ اقدامات خوبی همچون افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج)، حل مشکل آب بوشهر و دریاچه ارومیه، نهایی کردن قرارداد خرید سوخو ۳۵ ،افتتاح بزرگترین فاز پالایشگاهی پارس جنوبی، برقراری رابطه با عربستان، سرمایه گذاری سنگین چین در کشور، آزاد شدن دلارهای ایران در عراق، پیوستن ایران به پیمان شانگهای و درمان سرطان از طریق ژن درمانی در کشور انجام گرفت./1400/

ارسال نظرات