۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۳۲۰۵۸
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

هیچکس از معامله کردن با خداوند ضرر نخواهد کرد

هیچکس از معامله کردن با خداوند ضرر نخواهد کرد
اصفهان ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهترین مردم ما در راه انقلاب شهید شدند، گفت: اگر کسی بخواهد چیز نابی به دست بیاورد باید هنری در مقابل خدا از خود نشان بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه، ظهر امروز در حرم زینبیه اصفهان، با بیان اینکه نظام ما تنها حکومت شیعه و ولایی در طول تاریخ بعد از اهل بیت(ع) است گفت: کشور ما نقص و ضعف‌هایی دارد ولی باید ببینیم با پیدا شدن این حکومت چه اتفاقاتی رخ داده است، ما اکنون یک قدرت بزرگ بلکه در برخی عرصه‌ها نظیر مسائل نظامی یک ابر قدرت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تأکید بر ضرورت برطرف شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور، خاطرنشان کرد: در روایات متعدد آمده است که پیش از ظهور امام زمان(عج) پرچمی بلند می‌شود و این پرچم امیدواریم همان باشد که به دست امام زمان(عج) می‌رسد.

وی با بیان اینکه سند این روایات کاملا معتبر است، اظهار کرد: امام باقر(ع) می‌فرمایند قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) پرچمی از ایران بلند خواهد شد که برای برخاستن آن افراد زیادی کشته می‌شوند که کشته‌های آنان شهدا هستند، یعنی این پرچم حق است و امام باقر(ع) این حرکت را تأیید می‌کنند. در ادامه می‌فرمایند این پرچم را به دست کسی نمی‌دهند مگر صاحب آن که امام زمان(عج) هستند.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: امام خمینی(ره) شخصیت بزرگی بودند که تمام مراجع و بزرگان و مردم ما به ایشان ارادت داتشند، مرحوم آیت الله اراکی که شخصیت فوق العاده‌ای بودند می‌فرمودند من 70 سال با امام خمینی(ره) دوست و همراه بودم، حتی یک مکروه از ایشان ندیدم و اگر روز عاشورا بودند هفتاد و سومین یار امام حسین(ع) می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه امام خمینی شخصیت بزرگی بودند که جلودار انقلاب اسلامی ما هستند، تصریح کرد: پس از امام خمینی رهبر معظم انقلاب که فاصله بسیار زیادی نسبت به دیگر علما دارند رهبری انقلاب ما را برعهده گرفته‌اند. از سوی دیگر بهترین‌های مردم ما پای کار انقلاب اسلامی آمدند و شهید شدند و حقیقتا شهدای ما با خدا معامله کردند و توسط خدا گلچین شدند.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه پیامبر اکرم(ص) به خاطر دیانت و پاکی و صداقت ایشان انتخاب کردند درحالی که اشراف و بزرگان عرب خواستگار ایشان بودند، عنوان کرد: این سیره حضرت خدیجه باید برای زنان و دختران ما الگو باشد، اگر شخصی علی رغم ثروتمندی به خواستگاری دختری رفت اما اهل مفاسد بود و اهل نماز و طاعت و عبادت خداوند نبود باید آن دختر و خانواده او با خداوند معامله کنند و نسل خود را با کسی که اهل مفاسد است ادامه ندهند، حضرت خدیجه چنین معامله ای با خداوند کرد و خداوند به او حضرت محمد(ص) را عطا کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان نباید از معامله کردن از با خدا بترسد، هیچکس از معامله کردن با خداوند ضرر نخواهد کرد، اگر انسان بخواهد چیز نابی به دست بیاورد باید از خود یک هنری نشان بدهد و کاری در محضر خداوند متعال انجام بدهد./1304/

ارسال نظرات