۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۷۳۲۴۷۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

غرب چیزی از حقوق بشر نمی‌فهمد

غرب چیزی از حقوق بشر نمی‌فهمد
اصفهان ـ آیت الله مهدوی گفت: در بحث با برخی از غربی‌ها متوجه شده‌ام الفبای معارف دین را هم نمی‌دانند درحالی که به خوبی بلد هستند برای آشوب و فریب جوانان نقشه بکشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری در غدیریه اصفهان، با اشاره به آیه 28 سوره بقره گفت: خداوند در این آیه از استفهام غیرحقیقی استفاده می‌کند، سؤال حقیقی سؤالی است که سائل جواب آن را نمی‌داند و می‌پرسد، اما گاهی استفهام حقیقی نیست، مثلا جایی که می‌دانم کسی نمی تواند کاری را انجام بدهد به او می‌گویم می‌خواهی این کار را انجام بدهی؟ این سؤال برای این است که شخص به فکر بیافتد.

آیت الله مهدوی ادامه داد: روش دیگر استفهام، استفهام اقراری است، یعنی وقتی می‌دانیم کسی فعلی را انجام داده است به او بگوییم آیا این کار را انجام دادی و او بپذیرد. یک روش دیگر استفهام، استفهام انکاری است، مثل وقتی است که فعل قبیحی رخ داده و از شخصی سؤال می‌کنیم که آیا این کار را انجام داده است تا اینکه او انکار کند.

وی با بیان اینکه آیه 28 سوره بقره یادآور آیه 17 سوره حدید است، خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند می‌فرماید همانطور که در بهار همه چیز زنده می‌شود، انسان‌ها نیز زنده خواهند شد، در ادامه آن می‌فرماید ما این آیات را برای شما می‌گوییم شاید شما تعقل کنید. این یعنی خداوند با این نشانه‌های می‌خواهد مردن و زنده شدن انسان را به ما یادآوری کند و کسی نباید در قدرت خداوند شک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید چگونه شما کافر می‌شوید در حالی که زنده نبودید و خداوند شما را زنده کرد و پس از آن خواهید مرد و دوباره زنده خواهید شد، در پایان آیه می‌فرماید همه شما به سوی خدا بازگردانیده خواهید شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه غربی‌ها چیزی از حقوق بشر نمی‌فهمند، تصریح کرد: اینها متکبر هستند و حاضر نیستند به بحث‌های قرآنی گوش بدهند و خود را بالاتر از همه می‌دانند درحالی که از حیوانات به لحاظ عقلی پست‌تر هستند، در بحث با برخی از غربی‌ها متوجه شده‌ام اینها الفبای معارف دین را هم نمی‌دانند درحالی که به خوبی بلد هستند برای آشوب و اغتشاش و فریب جوانان نقشه بکشند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در تهییج و تحریک جوانان برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور از طریق پول پاشی و وعده‌های مالی، عنوان کرد: تساوی زن و مرد در این است که هر دو به خداوند برسند، نباید فریب دیگر مسائل را بخوریم و از مباحث دینی و تربیتی غافل بشویم، باید اهل رشد باشیم اما نه رشد جسمی بلکه همه ما نیازمند رشد فکری هستیم.

آیت الله مهدوی به آموزه‌های حضرت خضر به حضرت موسی در خصوص ولایت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت اشاره کرد و گفت: در نهایت ایشان برای حضرت موسی از کربلا گفتند و هردو گریستند، حضرت خضر عاشق و شیفته اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) بودند، کسی که معشوق واقعی را نشناخته باشد دلش شیفته دیگران خواهد شد و در این مسأله خودش مقصر است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات