۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۳۲۳۲۴
آیت الله مهدوی:

بزرگان از ابتدای ماه مبارک رمضان برای شب‌های قدر آماده می‌شوند

بزرگان از ابتدای ماه مبارک رمضان برای شب‌های قدر آماده می‌شوند
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگان ما از اول ماه رمضان برای شب‌های قدر خود برنامه‌ریزی کرده و خود را برای انجام اعمال در این شب آماده می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در درس گفتاری برخط در بیان اهمیت و شأنیت شب‌های قدر گفت: بزرگان ما از اول ماه رمضان برای شب‌های قدر خود برنامه‌ریزی کرده و خود را برای انجام اعمال در این شب آماده می‌کردند.

وی با بیان الگوگیری شایسته ما از بزرگان دین در شب‌های قدر، افزود: ما هم باید هم برای خود و هم فرزندان خود در این شب برنامه‌ریزی کنیم چرا که شب قدر برای ما است.

آیت الله مهدوی با اشاره بر روایت بیان شده در باب اعمال شب‌ قدر، اظهار کرد: در شب قدر از همه اعمال برّ از جمله دعا خواندن، گریه کردن، خدمت به دیگران، انفاق، حلالیت طلبیدن، نیکی به پدر ومادر و همسر، دعا کردن به یکدیگر مخصوصا اموات باید انجام بگیرد و در این شب نباید فقط اعمال را منحصر در قرآن خواندن کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تاکید بر التجاءِ پس از انجام اعمال سفارش شده در شب قدر، بیان کرد: پس از انجام اعمال باید به در خانه خدا برویم و اذعان بر ضعف در عدم شناخت او و مشغول بودن بر امور و تعلقات مادی داشته باشیم.

وی با اشاره بر آیه 22 سوره نور و مقدم بودن عفو الهی بر عفو قصور دیگران، گفت: در شب قدر از تقصیرات دیگران و حقی که بر آن‌ها داریم بگذریم چرا که حضرت حق در این آیه  می‌فرماید: دیگران را عفو کنید تا خداوند شما را عفو کند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات