۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۷۳۲۵۸۳
امام جمعه ساری:

قدس، محور وحدت همه ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان است

قدس، محور وحدت همه ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان است
مازندران - امام جمعه ساری، قدس را محور وحدت همه ملت های جهان عنوان کرد و گفت: همه ملت های آزادی خواه جهان باید علیه جنایت های رژیم اشغال گر به پا خیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان با گرامیداشت روز جهانی قدس، این روز را بهترین فرصت برای اعلام حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد و گفت: مسلمانان و همه ملت های آزادی خواه جهان باید علیه جنایت های رژیم اشغال گر قدس به پا خیزند.

وی با بیان این که رژیم کودک کش صهیونیستی چندین دهه است که ملت مظلوم و بی گناه فلسطین را به خاک و خون می کشد، افزود: این جنایت ها در سایه سکوت بسیاری از کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر صورت می گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که قدس یک مسأله جهانی و اسلامی است و مختص مردم فلسطین نیست، تصریح کرد: قدس محور وحدت همه ملت های جهان است و می تواند فرصتی برای نابودی رژیم اشغال گر قدس باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که همه مسلمانان درباره قدس باید وحدت نظر داشته باشند تا به یک جمع‌بندی واحدی برسند، خاطرنشان کرد: کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر باید به سکوت مرگبار خود در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی پایان دهند و این جنایت های آشکار را محکوم کنند.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس، این حضور را نشان دهنده زنده بودن آرمان های فلسطین در کشورمان عنوان کرد و افزود: ملت بزرگ ایران در دفاع از آرمان های فلسطین عزیز همواره پیشگام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت هوشیار بودن کشورهای اسلامی نسبت به طرح های اختلاف برانگیزانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: قدس، همواره مسأله نخست دنیای اسلامی باقی خواهد ماند و صهیونیست ها نمی توانند با برقراری ارتباط با برخی کشورهای اسلامی، اذعان عمومی را نسبت به این امر مهم منحرف کنند.

وی با تأکید براین که به هیچ عنوان نمی توان بر روی مسأله قدس معامله کرد، بیان داشت: قدس جزئی از پیکر اسلام بوده و باید به این پیکر برگردانده شود.

امام جمعه ساری در ادامه با بیان این که طرح بزرگ نیل تا فرات به برکت انقلاب اسلامی شکست خورد، افزود: اسرائیل غاصب نه‌تنها به آرمان اسرائیل بزرگ و خاورمیانه جدید به محوریت اسرائیل نرسیده است بلکه در درون و چهاردیواری کشور خود نیز امنیت ندارد و دچار فروپاشی شده است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله عفاف و حجاب اشاره کرد و با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حجاب یک واجب شرعی و قانونی است، تصریح کرد: همه با ما باید حول فرمایش مقام معظم رهبری جمع شویم و برای تحقق فرمایش ایشان وحدت نظر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به پیشرفت های ایران اسلامی در دهه های اخیر اشاره کرد و گفت: دشمنان در تلاش هستند با سیاه نمایی این پیشرفت ها را نادیده بگیرند و از سوی دیگر جنایت های رژیم صهیونیستی و سایر استعارگران جهان را محو کنند.

وی با اشاره به دهه ها جنایت کشورهای استعارگر در کشورمان، افزود: در پرونده ۳۰۰ ساله استعمار خیانت‌ها و جنایات زیادی ثبت شده است و ۴۲ طرح و کودتا علیه ایران اسلامی انجام شده است و جنایت‌های زیادی در پرونده دشمنان وجود دارد و ما وظیفه داریم که جهاد تبیین داشته باشیم و اطلاع رسانی درست از وقایع انقلاب داشته باشیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت معرفی دقیق دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان در برابر توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: باید جنایت ها و توطئه های دشمنان در دهه های اخیر علیه کشورمان بیان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امسال انتخابات را در کشور خواهیم داشت، افزود: کاندیداها باید در تبلیغات خود خدمات انقلاب اسلامی را بیشتر برای مردم بیان و از بیان سیاه نمایی در خصوص مشکلات پرهیز کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات