۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۳۲۶۶۳
حجت‌الاسلام و المسلمین عالی مطرح کرد؛

تفاوت جنگ شناختی نسبت به سایر جنگ‌ها

تفاوت جنگ شناختی نسبت به سایر جنگ‌ها
اصفهان ـ استاد حوزه علمیه در بیان تفاوت و اهمیت جنگ شناختی نسبت به سایر جنگ‌ها، گفت: در جنگ شناختی بدون خونریزی به افکار و باورهای انسان حمله می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه، ظهر امروز در حرم مطهر حضرت زینب(س) خواهر امام رضا (ع)، با بیان اینکه از جمله جنگ‌های شیاطین آخرالزمان علیه مومنین جنگ شناختی است که به مراتب از جنگ نظامی سخت‌تر است، گفت: در جنگ نظامی جسم انسان در معرض دشمن قرار می‌گیرد اما در جنگ شناختی دیدگاه و شناخت و اعتقادات او مورد هدف قرار می‌گیرد که نقطه قوت و تکیه‌گاه آدم است و با آن زندگی می‌کند.

وی با اشاره بر چند نمونه از جنگ‌های شناختی، اظهار کرد: از جمله جنگ‌های شناختی مرتبط است با اعتقاد به خداوند، نبوت، امامت، قرآن، روضه، اشک، توسل به اهل‌بیت (ع)، و حتی تقلید از مراجع که از نظر دشمن موهوماتی است که موجب تقلیل عقل و افسردگی می‌گردد.

استاد حوزه علمیه در ادامه، افزود: به دنبال جنگ‌شناختی شیاطین ارزش‌های دینی دیگری مانند غیرت، عفت، حیا و امربه معروف را مورد هدف قرار داده‌اند و از غیرت به عنوان حسادت، از عفت و حیا به عنوان امل و عقب افتاده بودن و از امربه‌معروف بجای احساس مسئولیت داشتن به عنوان فوضول دیگران بودن تعبیر می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در تبیین جنگ شناختی، خاطرنشان کرد: از میان جنگ‌های اقتصادی، نظامی، روانی، امنیتی، شناختی، در جنگ شناختی است که به وسیله رسانه‌ و شبکه‌های تلوزیونی و ماهواره‌ای در لایه‌های شخصیت و افکار انسان بدون هیچ خونریزی و تلفات ظاهری نفوذ می‌کنند لذا این جنگ از همه سخت‌تر و مهم‌تر است چراکه در باورها و ارزش‌ها و افکار یک جامعه نفوذ خواهند کرد.

وی از جمله مقدساتی را که در فرهنگ دینی ما مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک معبد و از آیات الهی به شمار می‌رود خانواده برشمرد و تصریح کرد: در جنگ شناختی پیش‌رو خانواده از جمله مهمترین جاهایی است که اگر دچار فروپاشی شود به دنبال آن دینداری هم دچار فروپاشی می‌گردد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات