۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۳۳۰۳۸
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

تقوا؛ مهم ترین عامل رفع مشکلات مالی از دیدگاه اسلام

تقوا؛ مهم ترین عامل رفع مشکلات مالی از دیدگاه اسلام
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید بر اینکه اسلام داشتن تقوا را مهمترین عامل رفع مشکلات مالی می‌داند، گفت: امروز بیشتر پرونده‌های دادگاه به اختلافات مالی اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در جلسه یادبود امام راحل و شهدای پایگاه ملامحسن فیض کاشانی و تفسیر قرآن هیات مهتدون کاشان، گفت: انسان برای اینکه بتواند زندگی سالمی داشته نیازمند سرمایه‌ای به نام ایمان است.

وی داشتن ایمان واقعی را تضمین کننده سرمایه انسان دانست و افزود: سرمایه ایمان سبب می‌شود سرمایه‌های دیگر اعم از جان، مال، ثروت، آبرو و ناموس نیز محفوظ بماند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مومن واقعی در هیچ عرصه‌ای کارخلاف انجام نمی‌دهد و مال و جان و آبروی دیگران را محترم می‌داند، از این رو یکی از عوامل بسیار مهم مسائل مالی است چرا که حیات بشربه موضوع مالی وابسته است و کشوری مقتدراست که قدرت مالی داشته باشد.

وی با تأکید براینکه اسلام داشتن تقوا مهمترین عامل رفع مشکلات مالی می‌داند، ادامه داد: امروز اختلافات مالی در جامعه سبب شده تا بیشتر پرونده‌های دادگستری و دادگاه‌ها به اختلافات مالی اختصاص داشته باشد و بیشتر زندانیان دربند نیز زندانیان جرائم مالی هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار کار برد تقوا را در همه امور زندگی دانست و با بیان اینکه تقوا مهمترین عامل حفظ مال مردم است، گفت: اسلام طرح‌های زیادی برای در امان ماندن مال مردم دارد، از این رو طرح‌های اسلام در هر زمینه‌ای اگر درست اجرا شود کاربردی است.

وی با اشاره به اینکه دستورات اسلام مشکل ندارد مشکل از ما است که دستورات اسلام را انجام صحیح و کامل انجام نمی‌دهیم افزود: امروز در نظام اسلامی ایران هرکجا ضعیف عمل کردیم همانجا مشکل داشتیم و هرکجا که قدرتمندانه وارد شدیم هیچ مشکلی نداشتیم.

امام جمعه موقت کاشان عامل اصلی اختلافات مالی نداشتن تقوای مالی دانست و افزود: اسلام مالکیت فردی را قبول دارد و مال مسلمان را محترم می‌داند، احترام مال مسلمان به اندازه خون مسلمان است و کسی که در دفاع از مال خود کشته شود ثواب شهید را دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات