۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۳۳۲۶۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید در عمل به کار و کارگر بها داده شود

باید در عمل به کار و کارگر بها داده شود
مازندران - امام جمعه ساری، تحقق شعار سال را نیازمند تحقق کار و تلاش فراوان در کشور دانست و گفت: باید در عمل به کار و کارگر بها داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست اعضای ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: بحث کار و کارگر در دو بخش کار و کارگر باید بررسی شود.

وی با اشاره به فضیلت‌ها و ارزش معنوی کار و کارگر در متون دینی، افزود: خداوند خودش را همیشه مشغول کار دانستند و افتخار همه اولیای دین این است که کارگر بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تاکید بر این که باید در عمل به کار و کارگر بها داده شود، تصریح کرد: کار باید فراوان باشد، کار عرضه و کارگر تقاضا است، وقتی کار کم و کارگر زیاد باشد نتیجه سوءاستفاده کارفروشان از موقعیت کارگران خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر تقویت و توسعه فضای کار و اشتغال در جامعه بیان داشت: نرخ حقوق و دستمزد کارگران را نمی توان با بخشنامه و به صورت دستوری تعیین کرد بلکه باید این نرخ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

وی در ادامه سخنان خود تحقق شعار سال مقام معظم رهبری را نیازمند تحقق کار و تلاش فراوان در کشور دانست و تصریح کرد: تولید اگر رشد پیدا کند و کار زیاد شود مشکل کمبود عرضه کار برطرف خواهد شد.

امام جمعه ساری با طرح این سؤال که چرا کارها به مردم واگذار نمی شود، بیان داشت: مقام معظم رهبری به واگذاری اقتصاد به مردم و بخش خصوصی بسیار تاکید دارند اما از نحوه اجرای اصل ۴۴ اقتصادی و واگذاری‌ها گلایه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که برخی ها با سیاست گذاری های نادرست بسیاری از کارخانه ها را در مسیر ورشکستگی قرار دادند، افزود: متأسفانه با فروش این کارخانه ها بسیاری از کارگران از کار بیکار شدند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اصل ۴۴ نمی گوید که زمانی که کارخانه زیان‌ده شد واگذار شود بلکه می‌گوید در آن زمان با تصدی‌گری دولت به بخش مردمی واگذار شود، در حالی که اگر کار به همین کارگران واگذار می‌شد وضع اینطور نبود، کارخانه به تعاونی تبدیل می‌شد و کارگران صاحب کار می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به مشکل تأمین مواد اولیه از سوی برخی کارخانه داران اشاره کرد و گفت: سال گذشته سال مانع‌زدایی‌ها بود اگر موانع شناسایی می‌شد امسال از بین می‌رفت و مساوی با رشد و مهار تولید می‌شد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به مسأله مهم صادرات به عنوان یک ابزار ارز آوری برای کشور اشاره کرد و گفت: امسال مرکباتمان را نتوانستیم صادر کنیم، اگر این مسیر هموار می شد تولید رونق می‌گرفت، جامعه کارگری باید این موارد را پیگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید بر این که حقوق و دستمزد یک کارگر باید به اندازه ای باشد که معیشت او تأمین شود، افزود: باید از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات این قشر بهره گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که تغذیه فرهنگی و بصیرتی، ایمان پایبندی درست و توجه به اصول و فروع دین توسط جامعه کارگران ضرورت دارد، تصریح کرد: کارگران باید حقوق ریالی را از صاحبان کار و برکت را از رفتار خود مطالبه کنند، مسأله اعتقادی و فرهنگی بسیار مهم است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات