۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۷۳۳۵۳۰
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

تلاش برای وحدت اسلامی و الفت در جامعه روحانيت؛ مهمترین ویژگی آیت الله سلیمانی

تلاش برای وحدت اسلامی و الفت در جامعه روحانيت؛ مهمترین ویژگی آیت الله سلیمانی
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به چهل سال رفاقت خود با آیت الله سلیمانی، پيگيری وحدت و الفت در جامعه روحانيت و بين شيعه و اهل سنت را از مهمترين ویژگی هایی اين شخصيت برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله سلیمانی اظهار داشت: شخصيت حقيقی آیت الله سلیمانی، عالمی فاضل، درس خوانده، متخلق، متدين، خوش صحبت، خطيب و توانا بود؛ او زندگي مردمی و مشی متواضعانه داشت؛ اين خصوصيات بسيار قابل توجه و منطبق با الگويی بود كه اسلام تعريف می كند.

وی در ادامه افزود: آیت الله سلیمانی به مدت چهل سال در جايگاه‌های مختلفی امام جمعه بود، نمايندگی رهبر معظم انقلاب را در استان سيستان و بلوچستان و شهر كاشان به عهده داشت؛ نمايندگی رهبر معظم انقلاب را در بعضی دانشگاه‌ها بر عهده داشت كه در همه اين مسئوليت‌ها موفق و انقلابی بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی درباره شهادت آيت‌الله سليمانی ابراز کرد: اين شهادت مزيد بر آن خوبی ها شده است و خداوند هم به پاس خدمات، زحمات و شايستگی های او و به پاس روضه‌خوانی های زيبا و شيوا و اشك‌هايی كه ريخته است، موهبت شهادت را به وی عطا كرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تأكيد بر اين كه شهيد آيت‌الله سليمانی همواره در خدمت انقلاب و ولايت بود تصريح كرد: از مهمترين خصوصيت اين شخصيت انقلابی، پيگيری وحدت و الفت بیشتر در جامعه روحانيت و بين شيعه و اهل سنت بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در پایان اظهار داشت: بنده در چهل سال رفاقت با اين شخصيت مطلبی تفرقه‌افكن نديدم؛ اكنون هم شكوه تشييع جنازه و وداع، نشان از مردمی بودن اين عالم اجتماعی است؛ وی سرمايه‌ای اجتماعی بود و مردم به او اعتماد داشتند.

ارسال نظرات