۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۳۳۸۹۸
در مازندران برگزار می‌شود؛

همایش بین‌المللی «سیره‌شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی»

همایش بین‌المللی «سیره‌شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی»
مازندران - حجت الاسلام ابوترابی از برگزاری همایش بین‌المللی سیره‌شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی به میزبانی مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، دبیر علمی همایش بین‌المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی امروز در نشستی خبری که به میزبانی دفتر خبرگزاری رسا در مازندران برگزار شد، گفت: این همایش چهاردهم تیر ماه امسال به میزبانی مازندران برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی از سوی حوزه های علمیه کشور، حوزه علمیه خواهران مازندران و مرکز آموزش عالی الزهرا(س) بابل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابوترابی، علامه مصباح یزدی و مطالعات اسلامی، علامه مصباح یزدی و تفسیر علوم قرآنی، علامه مصباح یزدی علوم و حدیث، علامه مصباح یزدی فقه و حقوق، علامه مصباح یزدی مباحث جامعه شناسی و سیاست، علامه مصباح یزدی تمدن اسلامی، علامه مصباح یزدی عرفان و فلسفه، علامه مصباح یزدی و رویکردهای سیره ای و سبک زندگی و علامه مصباح یزدی رویکرد تربیتی و روانشناسی را از جمله محورهای این همایش بین المللی عنوان کرد.

وی، آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه این همایش بین المللی را 25 اردیبهشت امسال اعلام کرد و بیان داشت: محققان و پژوهشگران باید تا 25 خرداد ماه امسال اصل مقاله خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

حجت الاسلام ابوترابی، معرفی شخصیت علمی آیت الله مصباح یزدی به جامعه، معرفی شاگردان ایشان، بیان اهداف کلان و دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان نگرش های نوین علامه مصباح یزدی در تحولات دینی در عرصه علوم انسانی به ویژه با نگرش های دینی را بخشی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش بین المللی عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود از تدوین و چاپ مجموعه مقالات این همایش علمی از سوی کمیته علمی خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد مقالات برتر این همایش در مجلات معتبر علمی و پژوهشی به چاپ برسد.

دبیر علمی همایش با بیان این که تاکنون بیش از 110 مقاله و چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، تصریح کرد: با توجه به رایزنی ها و مکاتبات صورت گرفته با مراکز مهم علمی داخلی و خارجی به طور حتم تعداد مقالات ارسال افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام ابوترابی همچنین از تعامل و ارتباط با برخی مراکز علمی خارجی در هند، پاکستان، آمریکا، اروپا و تانزانیا خبر داد و خاطرنشان کرد: همه تلاش کمیته علمی این همایش کیفیت بخشی به برگزاری این رویداد مهم علمی کشور است.

وی با بیان این که مجموعه آثار علامه مصباح یزدی با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بر روی پایگاه اطلاع رسانی همایش قرار گرفته است، تصریح کرد: پژوهشگران و محققان می توانند با مطالعه این 140 عنوان کتاب نسبت به ارسال مقالات با محوریت این آثار اقدام کنند.

حجت الاسلام ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علامه مصباح یزدی از اساتید برجسته قبل و بعد از انقلاب بودند که در راستای تحقق خواسته‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و بعد در زمان مقام معظم رهبری نگرش کاملا عالمانه‌ای را از خود نشان دادند.

وی افزود: علامه مصباح یزدی همگام با موجی که بعد از انقلاب در جهان ایجاد شد، دین اسلام در کنار نظام محتوایی و اندیشه‌ورزانه در ابعاد مختلف معرفی شده بود، ایجاد بنیان‌های اساسی را طلب می‌کرد، در این راستا آیت الله مصباح در اولین گام سرپل ارتباطی دانشی با خارج از کشور ایجاد کرد‌.

حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: علامه مصباح یزدی پس از آن برای پرورش نیروهای توانمند چه در حوزه علوم انسانی چه در بعد اجرایی مراکزی را شکل داد و خدمات بزرگی ارائه داد و در مباحث دینی نقش‌آفرینی داشت که باید تاریخ اینها را به یاد داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://alzahrababol.whc.ir/ مراجعه کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات