۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۳۴۱۰۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت تعامل آموزش و پرورش و حوزه علمیه

ضرورت تقویت تعامل آموزش و پرورش و حوزه علمیه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها به منظور تعامل و ارتباط نزدیک تر آموزش و پرورش و حوزه علمیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با اساتید حوزه علمیه خواهران مدارس الزهرا و نورالزهرا(س)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری به ظرفیت های بالای مدارس علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: باید این ظرفیت ها با تلاش مضاعف به منصه ظهور برسد.

وی ضمن انتقاد از فضای کم این مدارس علمیه، خواستار تجدید بنای ساختمان آن شد، افزود: این دو مدرسه در کنار هم باید در شأن کرامت زن باشند.

امام جمعه ساری با اشاره به فرازی از دعایی از امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: حضرت سه طیف را در حوزه علم و تعلیم و تربیت به نام‌های عالمان، متعلمان و مستمعان نام می‌برند؛ برای عالمان زهد و نصیحت را دعا کردند، برای متعلمان رغبت و تلاش آرزو و مستعمین را هم بر پیروی و نصیحت پذیر بودن ترغیب کردند.

وی با بیان این که عالمان با دو دسته مخاطب همچون متعلمان و مستمعان مواجه هستند، گفت: عالمان باید خودشان را برای تدریس به هر دو دسته آماده کنند و تبیین سخنوری هم داشته باشند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود طرح امین را فرصتی برای طلاب دانست و عنوان کرد: حضور در مدارس و مساجد و محافل مذهبی خود نوعی تمرین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حضور مؤثر در مجالس و محافل دینی با بهره گیری از ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد و گفت: این حضور فرصتی برای تبلیغ دین است که باید مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به نقش مهم معلمان در مجموعه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: باید افرادی در جایگاه تعلیم و تربیت قرار گیرند که نگاه منفی و مخربی نسبت به انقلاب و دستاوردهای نظام نداشته باشند، چون اگر این گونه باشد سایر زحمات مبلغان به هدر خواهد رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ایجاد معاونت تبلیغ برای مواجهه با مستعمین و مخاطب‌یابی شد و گفت: برای آموزش به معلمان باید از ظرفیت طلاب مجرب بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: باید در کنار طرح امین از سایر ظرفیت ها نیز به منظور تعامل و ارتباط نزدیک تر حوزه علمیه و آموزش و پرورش بهره گرفته شود که لازمه آن جهاد تبیین است.

احسان قنبری نسب

افشین ایمانی
ارسال نظرات