۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۳۴۲۲۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تأکید کرد؛

لزوم انتقال مرجعیت فرهنگی کاشان به اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان

لزوم انتقال مرجعیت فرهنگی کاشان به اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان
اصفهان- ضابطی به لزوم انتقال مرجعیت فرهنگی کاشان به اداره فرهنگ و ارشاد تأکید کرد و گفت: برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت و با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد کاشان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سعید ضابطی در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان کاشان با اشاره به اینکه در حاضر ۷ نفر از کاشان عضو خانه مطبوعات استان اصفهان هستند، گفت: راه اندازی شعبه مطبوعات در کاشان نیازمند عضویت ۲۰ خبرنگار در خانه مطبوعات استان اصفهان است.

وی به لزوم انتقال مرجعیت فرهنگی کاشان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تأکید کرد و افزود: این کار با ۷۰ درصد پیشرفت در اولویت برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان قرار گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان کاشان باید با محوریت و با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد کاشان باشد.

ضابطی بر حمایت حداکثری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌های دارای مجوز و خبرنگاران رسمی فعال در شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد کاشان نه تنها مخالف نقد نیست بلکه از نقد منصفانه‌ای که همراه با راهکار و پیشنهاد باشد استقبال هم می کند.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی بسیاری از مسؤولان و مدیران شهرستان با قوانین مطبوعات چالش‌هایی را به وجود آورده است، افزود: آشنایی مسؤولان و مدیران شهرستان با قوانین مطبوعات برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و کاشان از ساماندهی فضای مجازی کاشان خبرداد و افزود: راه اندازی سامانه فدک در کاشان با چالش‌های قانونی روبرو است که برای رفع آن تلاش و پیگیری می‌شود تا به عنوان پایلوت در کاشان اجرا شود.

وی با اشاره به این فرمایش امیرمومنان(ع) که «نابود می‌شود کسی که ارزش خود را نداند»، اشاره کرد و اظهار داشت: خبرنگاران اگر به جایگاه خود اشراف نداشته باشند، نباید انتظار داشته باشند ارزش کار آن‌ها را دیگران بدانند.

ضابطی با تأکید بر همگرایی و هم افزایی خبرنگاران و رسانه‌ها به دور از تفکرات و تعصبات جناحی، اظهار داشت: اهالی حوزه خبر و رسانه، فارغ از وابستگی‌های گروهی و جناحی جایگاه رسانه و شأنیت خود و حفظ کنند.

وی در ادامه از برگزاری نشست مشترک حوزه خبر و رسانه با حضور اداره فرهنگ و ارشاد و دادستان و رئیس دادگستری و پلیس فتا در خرداد ماه امسال خبرداد و افزود: قانون مطبوعات فصل الخطاب مسائل حقوقی حوزه فعالان رسانه و خبرنگاران است.

ضابطی به لزوم سواد رسانه‌ای برای مدیران و فعالان رسانه تأکید کرد و افزود: امروز در حوزه خبر و رسانه به جای تولید محتوا تعداد زیادی کپی بردارخبر، مدعی خبر و رسانه و هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران، روابط عمومی‌ها و فعالان فضای مجازی در سطح شهرستان با حضور اساتید حوزه خبر و رسانه را از جمله برنامه‌های اولویت دار اداره فرهنگ و ارشاد کاشان اعلام کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات