۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۳۴۳۵۰

بانوی خادمیار نخبه آران و بیدگلی برگزیده جایزه ملی البرز شد

بانوی خادمیار نخبه آران و بیدگلی برگزیده جایزه ملی البرز شد
اصفهان - بانوی نخبه و خادمیار کانون تخصصی تعلیم و تربیت آران و بیدگلی و طلبه برتر، برگزیده جایزه ملی البرز و مفتخر به دریافت نشان البرز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عباس آذرباد دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سمیه مهدیه، بانوی خادمیار آران و بیدگلی، طلبه حوزه علمیه معصومیه قم و دانشجوی برتر مقطع کارشناسی در شصت و یکمین دوره جایزه البرز توانست در رشته تفسیر تطبیقی با مباحث خانواده و اقتباس از قرآن و نهج‌البلاغه طلبه برتر مقطع سطح ۴ و تحصیل همزمان در سه رشته انتخاب و معرفی شود.

وی افزود: سمیه مهدیه علاوه بر خادمیاری در کانون تخصصی تعلیم و تربیت دفتر خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل، تحصیل همزمان در سه رشته سطح ۴ تفسیر تطبیقی، کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق و سطح ۳ مشاور خانواده را دارد.

آذرباد با اشاره به اینکه سرکار خانم سمیه مهدیه نویسنده بیش از ۱۰ عنوان کتاب و مقالات علمی و پژوهشی در زمینه فقهی و خانواده است گفت: بانوی نخبه و خادمیار آران و بیدگلی تاکنون رتبه برتر مقالات علمی در چندین همایش ملی از جمله رتبه برتر مقاله نویسی در جشنواره کلینی، همایش علوی، جشنواره قرآن و عترت را در کارنامه علمی خود ثبت کرده است.

به گفته وی این خادمیار نخبه آران و بیدگلی عضو جامعه نخبگان و استعداد‌های برتر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران و استاد حوزه و دانشگاه را علاوه بر کسوت مشاور خانواده دارد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل با اشاره به معرفی و تجلیل از نخبگان علمی کشور در همایش جایزه ملی البرز در سالن همایش‌های صداو سیما گفت: نشان البرز به خانم سمیه مهدیه با توجه به سوابق متعدد علمی و پژوهشی و تألیفات متعدد وی در زمینه فقهی و خانواده در رشته تفسیر به وی اهدا شد.

آذرباد یادآور شد: سرکار خانم سمیه مهدیه متولد سال ۶۲ شهرستان آران و بیدگل، متاهل، دارای ۲ فرزند، دانش آموخته مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران و بیدگل، طلبه برتر، دانشجوی برتر، حافظ کل نهج‌البلاغه، استاد راهنمای پایان نامه‌های سطح۳ و مبلغه است.

به گفته وی ۶۱ نفر از نخبگان و برترین‌های علمی شامل ۶ دانشمند، هشت مخترع و فناور، هفت نفر از طلاب، ۱۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی و ۳۰ نفر از دانشجویان علوم پایه، علوم انسانی، علوم فنی، کشاورزی و هنر در جایزۀ ملی البرز تقدیر شدند.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمس به همت مرحوم حسینعلی البرز، مردی خیراندیش و نیک‌سیرت با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی برای اعطای «جایزه بنیاد البرز» تاسیس و وقف شد.

شایان ذکر است، این بنیاد طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات