۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۳۱۸۱۱

عیدی ۵۰ میلیارد ریالی خادمیاران آران و بیدگلی به نیازمندان

عیدی ۵۰ میلیارد ریالی خادمیاران آران و بیدگلی به نیازمندان
اصفهان - دبیر کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل گفت: خادمیاران، یاوران و خیران رضوی این شهرستان اسفند سال گذشته پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عباس آذرباد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به کل کمک‌های نقدی و غیر نقدی پنج میلیارد و ۶۱۴ میلیون و ۱۵۲ هزار ریالی کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل در ماه پایانی سال گفت: سه میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال کمک نقدی و یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۲۱۲ هزار ریال کمک نقدی خادمیاران و ۷۸ میلیون و صد هزار ریال آن نیز کمک غیر نقدی بوده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی اسفندماه کانون‌های خدمت رضوی در آران وبیدگل افزود: این فعالیت‌ها با مشارکت ۱۱۶ نفر خادمیار فعال، ۳ یاور رضوی و ۹ ساعت میانگین ساعت خدمتی برای ۶ هزار و ۳۱۲ نفر دریافت کننده خدمات در عرصه‌های تخصصی و عمومی جذب و هزینه شد.

به گفته وی، کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای اجرای برنامه گروهی کانون محلی، پرداخت وام و کمک نقدی، سلامت و درمان، تعمیر و تجهیز وسایل یا منازل خانواده‌های محروم، تهیه بسته‌های ارزاق، توزیع غذای گرم و اطعام، عقیقه و قربانی، تهیه جهیزیه و لوازم منزل، محرومیت‌زدایی، عرصه‌های تخصصی بانوان و خانواده، تعلیم و تربیت، قرآن، پویش جامه مهربانی و سایر عرصه‌های تخصصی هزینه شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل انجام بیشترین هزینه انجام شده دراسفند ماه سال گذشته را یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال در قالب پویش جامه مهربانی اعلام کرد و گفت: تهیه غذای گرم و اطعام با هزینه یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال و اعطای وام، کمک‌های نقدی و پرداخت ۷۴۲ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال دومین و سومین خدمتی است که بیشترین کمک نقدی برای آن در آخرین ماه سال گذشته هزینه شد.

آذرباد همچنین تهیه بسته‌های ارزاق، برنامه گروهی کانون محلی، تهیه جهیزیه و لوازم منزل را به ترتیب در جایگاه چهارم تا ششم بیشترین هزینه کمک‌های نقدی کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل برشمرد.

وی یادآورشد: عقیقه و قربانی، محرومیت‌زدایی، سلامت و درمان، برنامه‌های تخصصی بانوان و خانواده، تعمیر و تجهیز وسایل یا منازل خانواده‌های محروم، اجرای برنامه‌های تخصصی قرآن، تعلیم و تربیت و سایر عرصه‌های تخصصی کانون‌های خدمت رضوی آران وبیدگل در اسفندماه ۱۴۰۱ را از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

به گفته وی، چهار هزار و ۱۰۶ وعده غذا، ۴۳۱ قرص نان، ۱۷۸ کیلو گرم گوشت قربانی وعقیقه، ۳۲۰ دست لباس و ۷۶ جفت کفش و ۱۶۴ بسته معیشتی نیز در اسفندماه سال گذشته از طریق کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل ضمن حفظ حرمت، عزت، شرافت و کرامت انسانی محرومان با شعار «همه خادم الرضاییم» بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی در آران و بیدگل با اشاره به پایش فعالیت و عملکرد ماهانه کانون‌های خدمت رضوی و خادمیاران و یاوران در شهرستان ابراز داشت: کانون خدمت رضوی شمس الشموس، برترین کانون از نظر فعالیت و جذب کمک در اسفندماه بود.

به گفته وی ۵۰ خادمیار در عرصه تخصصی و ۶۶ خادمیار در عرصه عمومی همزمان با اسفند ۱۴۰۱ فعال بودند.

کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل که در خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با دهه کرامت و موالید فرخنده حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با هدف ارائه خدمات مختلف به نیازمندان فعالیت خود را آغاز کرد دارای ۱۵۲ خادمیار رضوی شامل ۹۵ نفر زن و ۵۷ نفر مرد، ۱۶ یاور رضوی رسمی و ۲۱۰ یاور افتخاری در ۱۰ کانون عمومی مستقر در ۱۰ منطقه شهرستان و همجوار است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات