۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۷۲۹۸۰۵
دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل خبر داد؛

کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خادمیاران رضوی آران و بیدگل به زلزله زدگان خوی

کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خادمیاران رضوی آران و بیدگل به زلزله زدگان خوی
اصفهان – آذرباد از جمع آوری کمک‌های ۱۵۰ میلیون تومانی نقدی و غیر نقدی خادمیاران و یاوران رضوی این شهرستان و ارسال آن به زلزله زدگان خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عباس آذرباد در حاشیه ارسال محموله کمک‌های ۱۵۰ میلیون تومانی خادمیاران رضوی از آران و بیدگل به خوی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: با اجرای پویش «هر خانواده یک بسته برکت به عشق ثامن الحجج برای خوی» در آران و بیدگل، ۱۵۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری و برای زلزله زدگان خوی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ میلیون تومان از کمک‌ها نقدی و مابقی آن غیر نقدی شامل مواد غذایی، البسه، پتو، اسباب بازی و لوازم التحریر است، گفت: کمک‌های نقدی به حساب آستان قدس رضوی مربوط به شهرستان خوی مستقیم واریز خواهد شد.

آذرباد ادامه داد: کمک‌های غیر نقدی شامل فرش، نان و مقادیر زیادی لباس به همراه هزینه حمل و نقل نیز به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط خادمیاران و یاوران رضوی آران و بیدگل جمع آوری و برای ارسال به گروه‌های جهادی شهرستان تحویل شد.

به گفته وی کمک‌های غیر نقدی شامل ۷۰۰ کیلوگرم برنج ایرانی،۶۶۰ کیلوگرم برنج خارجی، ۴۳ بسته سویا، یک بسته نبات، ۳۶۸ بسته ماکارونی، ۱۰۰ بسته چای، ۷۷ کیلوگرم قند و شکر، ۵ مخزن گاز دو کیلویی، ۲۶ جفت کفش مردانه و بچگانه، ۴۱ عدد روغن مایع، ۱۱ بسته پوشک بچه، ۱۵ قوطی کمپوت و کنسرو، ۹۶ عدد تن ماهی، ۲۶ کیلوگرم انواع حبوبات، ۱۰ بسته بیسکویت، ۶ عدد توپ کوچک، ۲۱ دست لباس نو، ۳ عدد کیف و لوازم التحریر، ۵۲ بسته پودر لباسشویی، ۱۵ جفت کفش ورزشی و توپ، ۶ تخته پتوی مسافرتی، ۱۵ دست لباس ورزشی نو، راکت بدمینتون، اسباب بازی، وسایل بهداشتی بانوان و یک دستگاه بخاری برقی نو، ۸۰ عدد کلوچه، نودالیت، ۵ بسته خرما و ۴۰ قطعه فرش به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل گفت: خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی ۲۰ بهمن ماه امسال بعد از اعلام فراخوان پویش «هر خانواده یک بسته برکت به عشق ثامن الحجج برای خوی» در آران و بیدگل کمک‌های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری و ۲۹ بهمن همزمان با عید بزرگ و فرخنده مبعث بارگیری و به شهرستان خوی ارسال شد.

آذرباد یادآور شد: کمک‌های جمع آوری و ارسال شده از طریق هماهنگی با دبیرخانه استان آذربایجان غربی به دفتر خدمت رضوی شهرستان خوی برای توزیع بین مردم مناطق روستایی زلزله زده توزیع خواهدشد.

وی افزود: دفتر خدمت رضوی در آران و بیدگل با همکاری و تعامل گروه‌های مردمی و جهادی این شهرستان برای کاهش مشکلات کمبود مواد غذایی و تامین مایحتاج اولیه مردم مناطق محروم و روستایی شهرستان زلزله‌زده خوی پویش «هر خانواده یک بسته برکت به عشق ثامن الحجج برای خوی» را ضمن همدلی و دلجویی با این هموطنان در یاری و حمایت از آن‌ها توسط خادمیاران و یاوران رضوی به مدت ۹ روز اجرا کرد.

لازم به ذکر است، زلزله‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن ماه جاری در خوی با محوریت بخش فیرورق این شهرستان اتفاق افتاد که موجب تخریب و ویرانی بخشی از ساختمان‌های مسکونی و خسارات سنگین در برخی مناطق شد.

شایان ذکر است، اگرچه نیرو‌های امدادی و جهادگران به دنبال این زمین لرزه، نسبت به تامین مایحتاج و نیز امدادرسانی به مردم زلزله زده اقدامات مختلفی انجام می‌دهند، اما با توجه به گستره مناطق زلزله زده و خدمات ارائه شده هنوز نیاز‌های مردم رفع نشده است و در زمینه‌های مختلف از جمله، چادر، پتوف مواد بهداشتی و غذایی و وسایل گرمایشی از مهم‌ترین مشکلات مردم در خوی است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات