۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۳۴۳۷۶
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم جذب نیروهای متخصص حوزوی و دانشگاهی در دستگاه قضا

لزوم جذب نیروهای متخصص حوزوی و دانشگاهی در دستگاه قضا
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار جذب نیروهای متخصص و تحصیل کرده حوزوی و دانشگاهی در دستگاه قضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با معاونت قضایی قوه قضائیه با اشاره به ظرفیت بسیار خوب حوزه های علمیه و دانشگاه، خواستار جذب نیروهای متخصص و تحصیل کرده حوزوی و دانشگاهی در دستگاه قضا شد.

وی با تأکید بر این که بدنه دستگاه قضایی استوار و محکم شود، افزود: به همین منظور بهره گیری از ظرفیت بالای حوزه و دانشگاه ضرورت دارد و نباید به بهانه کمبود بودجه و اعتبار به این بخش بی توجهی شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تقدیر از اقدامات رییس قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده های مهم طی سال های اخیر، تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین اژه ای فردی پرکار، سالم، دردمند و پیگیر هستند، و این دوره برای ما یک دوره بسیار ارزشمند و طلایی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باوجود همه خوبی‌ها ضعف‌هایی وجود دارد که با اصلاح شود، خاطرنشان کرد: یک لکه کوچک می تواند، نور آفتاب را کمرنگ کند که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که نظام حکمرانی قضایی نباید به گونه ای باشد که موجب خستگی قضات شود، تصریح کرد: مطالعه این حجم از پرونده های ورودی به دستگاه قضا موجب کاهش کیفیت کار می شوند که باید برای رفع این مسأله از سایر ظرفیت ها نیز بهره گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسأله سرقت موجب ایجاد ناامنی در جامعه می شود، افزود: باید با این مسأله برخورد قاطع تری از سوی دستگاه قضایی صورت گیرد.

امام جمعه ساری همچنین به اقدامات و تعامل سازنده مجموعه قضایی استان، دستگاه های نظامی و همچنین سایر نهادها در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در اغتشاشات اخیر علیرغم فراخوان‌های گسترده دشمنان کم بود و شاهد حمایت‌های مردمی نبودیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حضور گسترده مردم در حرکت های ملی و مذهبی کشور، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران همواره نشان دادند در کنار نظام و انقلاب خواهند ماند و این مسأله با رأفت اخیر مقام معظم رهبری در عفو عمومی بیشتر تقویت شد.

حسین ثالث مؤید

افشین ایمانی
ارسال نظرات