۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۳۴۵۰۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خراسان شمالی

تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در مدارس علمیه خراسان شمالی
حجت‌الاسلام حیدری از تحصیل ۱۵۰۰ طلبه در ۹ مدرسه علمیه برادران و ۶ مدرسه علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی حیدری، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه بجنورد، با اشاره به تحصیل 1500 طلبه در مدارس علمیه استان، اظهار داشت: این طلاب در 15 مدرسه علمیه و با استفاده از ظرفیت 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به استیجاری بودن برخی از مدارس علمیه استان، افزود: یکی از مشکلاتی که بر سر راه مدارس علمیه استان وجود دارد بحث استیجاری بودن این مدارس است که باید برای برطرف شدن این مشکل تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام حیدری اضافه کرد: البته در سفر رهبر معظم انقلاب به استان ساخت سه باب مدرسه برای طلاب مصوب شد که با اعتبارات سفر رهبری، استانی و مساعدت‌های حوزه علمیه عملیات اجرایی ساختمان این مدارس تکمیل شد.

وی ادامه داد: از بین این سه مدرسه علمیه که با اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان مصوب شده هم‌اکنون مدرسه امام خامنه‌ای بجنورد آماده افتتاح است و طی هفته آینده مدارس شهرستان‌های فاروج و گرمه هم به بهره‌برداری می‌رسند.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این مدارس بخش قابل‌توجهی از مشکلات مالی مدارس علمیه استان نظیر پرداخت اجاره‌بها کاهش می‌یابد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای حوزه‌های علمیه استان، خاطرنشان کرد: با ایجاد درآمدهای پایدار برای مدارس علمیه استان ما شاهد کاهش مشکلات بسیاری ازنظر مالی برای این مدارس بوده و در نتیجه دغدغه طلاب و مسئولان حوزوی کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری با تأکید بر اهمیت وقف با نیت حوزه‌های علمیه، افزود: وقف با نیت حوزه‌های علمیه سبب توسعه زیرساخت‌های حوزه و رفع مشکلات حوزویان می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: البته ثبت موقوفات جدیدی در بخش‌های گوناگون باهدف کمک به توسعه حوزه علمیه استان در شهرستان‌های استان نشان‌دهنده اهمیت این مهم در بین مردم است که شایسته قدردانی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات