۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۷۳۴۶۳۷
وزیر کشور در جمع فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان اصفهان مطرح کرد؛

رهبر معظم انقلاب بزرگترین حامی فعالان اقتصادی هستند

رهبر معظم انقلاب بزرگترین حامی فعالان اقتصادی هستند
وحیدی گفت: مسیر ما مسیر پیروزی است، بزرگترین حامی فعالان اقتصادی رهبر معظم انقلاب هستند که بارها جملاتی در شأن فعالان اقتصادی گفتند که باعث غبطه همگان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، احمد وحیدی وزیر کشور، عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری این جلسه فرصتی بسیار خوب برای شنیدن دغدغه ها و مسائل استان اصفهان بود، گفت: ایران عزیزمان در نقطه تحولی قرار گرفته که امروز حول محور اقتصاد تعریف می شود اما اگر از گردنه توطئه‌های اقتصادی عبور کنیم می توانیم در جهان و منطقه تعیین کننده باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: دشمنان دست به دست هم داده‌اند تا مانع رشد کشور شوند و باورشان این بوده که می توانند ایران را به زانو در بیاورند، تجزیه ایران توطئه، بی ثباتی در یک شرایط دائمی و عقب ماندگی کشور تا نتواند سری در سرها داشته باشد از خواسته‌های همیشگی دشمن علیه مردم و کشور ما است.

وحیدی خاطرنشان کرد: دشمن همه سیاست‌ها را به خدمت گرفته تا به خواسته خود برسد اما خودشان گفتند سیاست تحریم شکست خورده و فشار حداکثری دیگر جواب نمی‌دهد، دشمن با تمام ظرفیت اقتصادی، نظامی و امنیتی خود به میدان آمده اما هر بار شکست خورده که نشان دهنده قدرت ماست.

وزیر کشور با بیان اینکه کشور مملو از فکرهای بلند و ایده‌های نو است، اظهار کرد: به راستی که کشور ما رو به جلو و دشمن گام به گام عقب می‌نشیند در این شرایط بایستی در وهله اول باید شرایط و موقعیت خود را به خوبی بدانیم.

وحیدی با اشاره به فراهم بودن ظرفیت های کشور برای رشد و توسعه در عرصه اقتصاد، تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در کشور داریم می‌توانیم آماده جهش جدیدی شویم. اقتصاد ما باید صادرات محور باشد در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده اما باید با جدیت بیشتری این حوزه دنبال شود.

وی با بیان اینکه تلاشگران عرصه جهاد اقتصادی، فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان هستند، عنوان کرد: بایستی بهره‌وری منابع را بالا ببریم، این بهره‌وری شامل حوزه‌های مختلف انرژی، آب و  دیگر عرصه ها می‌شود. اگر بهره‌وری را بالا ببریم قیمت تمام شده کاهش اما کیفیت افزایش می‌یابد از طرفی باید ظرفیت‌های پراکنده را تجمیع کنیم. وقتی قدرت‌ها کنار هم جمع شوند می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم؛ وقتی همه با هم باشیم تلاطم را پشت سر می‌گذاریم.

وزیر کشور بازاریابی را یکی از ضعف های کشور عنوان کرد و گفت: بازاریابی یکی از ضعف‌های ما است. بهترین نوع فرش در ایران ساخته می‌شود اما از این بازار بزرگ نمی‌توانیم به خوبی بهره‌مند شویم. ذائقه یابی ما ضعیف است و باید در این حوزه به خوبی قدم برداریم، دولت نباید دخالت کند، بلکه وظیفه دولت حمایت، هدایت و تسهیلگری است.

وزیر کشور با تأکید بر ایجاد جبهه اقتصادی در کشور، اظهار کرد: باید حرکت بزرگی انجام دهیم البته انتظاراتی وجود دارد که به حق است. فعالان اقتصادی باید به دولت پیشنهاد دهند تا مشکلات به حداقل‌های برسد.

وی خطاب به فعالان اقتصادی تأکید کرد: صبر کنید و مطمئن باشید که مسیر ما مسیر پیروزی است. اگر در سنگر بمانید سریعتر به پیروزی می رسیم، بزرگترین حامی فعالان اقتصادی رهبر معظم انقلاب هستند ایشان بارها جملاتی را در شأن فعالان اقتصادی گفتند که باعث غبطه همگان شده است.

وحیدی ادامه داد: ریاست جمهوری نیز با تمام توان تلاش می کنند تا مشکلات رفع شود در این شرایط دلسرد و خسته نشوید، استانداران ما، مسؤولان پیشرفت و توسعه استان هستند. دکتر مرتضوی استاندار اصفهان در این راستا کمیته‌های مختلف را شکل داده‌اند که جای امیدواری است.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: اصفهان با توجه به شرایطی که دارد می تواند در کشور به الگو تبدیل شود ما به این موضوع باور و اعتقاد داریم،  ما نیز معتقدیم باید سقف اعتبارات و اختیارات استان ها افزایش یابد تا شاهد رشد و توسعه در استان‌ها باشیم.

فعالان اقتصادی استان اصفهان دغدغه های ملی دارند

در ادامه این نشست، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، گفت: در طول سال جلسات متعددی را با حضور فعالان اقتصادی برگزار می‌کنیم و از نظرات جهادگران عرصه تولید و اشتغال بهره‌مند می‌شویم، در جلسات برگزار شده فعالان اقتصادی هیچ گاه دغدغه شخصی خود را بیان نکرده و دغدغه‌های استانی و ملی داشته و دارند که جای تقدیر دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: فعالان اقتصادی ما دغدغه اقتصاد کشور، رشد و موانع تولید را دارند و با همین نگاه هم‌افزا شاهد صعود ۱۸ پله شاخص فضای کسب و کار استان در سال اخیر بودیم،از این رو درخواست می کنیم دغدغه های فعالان اقتصادی را از جان و دل بشنوید و با پیگیری مجدانه در سطح ملی گره‌گشایی لازم انجام شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات