۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۳۴۷۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

ثبت‌نام ۳۷۱ شرکت‌کننده ازخراسان شمالی در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم

ثبت‌نام ۳۷۱ شرکت‌کننده ازخراسان شمالی در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم
حجت‌الاسلام آسوده گفت: از ۱۶ اردیبهشت تاکنون ۳۷۱ شرکت‌کننده از خراسان شمالی در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسئولان و متولیان قرآنی استان، با اشاره به ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، اظهار داشت: ثبت‌نام این مسابقات از 16 اردیبهشت آغازشده و تا 15 خردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی بابیان اینکه تاکنون 371 شرکت‌کننده در بخش‌های گوناگون این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این تعداد شرکت‌کننده شامل 200 نفر خانم و 149 آقا می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: از این 371 شرکت‌کننده 133 نفر از شهرستان بجنورد، 68 نفر شهرستان شیروان، 56 نفر اسفراین، 47 نفر از شهرستان گرمه و جاجرم، 28 نفر از آشخانه و 17 نفر هم از فاروج هستند.

وی ادامه داد: چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه و امام زادگان واجب‌التعظیم ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال است.

حجت‌الاسلام آسوده تصریح کرد: این دوره از مسابقات در چهار بخش شامل بخش آوایی انفرادی، بخش گروهی، بخش معارفی عمومی و بخش معارفی تخصصی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش انفرادی حفظ(کل، ۲۰ جز، ۱۰ جز و ۵ جز قرآن کریم)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان و در بخش گروهی هم مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم جزء موارد مسابقه است.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن در بخش معارفی عمومی و در بخش معارفی تخصصی معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه از موارد این مسابقه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: متقاضیان و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات می‌توانند با مراجعه به سایت www.quraniran.ir ثبت‌نام خود را انجام دهند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات