۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۳۴۹۳۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد؛

تشکل های دینی و هیأت های مذهبی، مخاطبان خاص جهاد تبیین

تشکل های دینی و هیأت های مذهبی، مخاطبان خاص جهاد تبیین
مازندران - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تشکل های دینی و هیات های مذهبی مخاطبان خاص رهبری در حوزه جهاد تبیین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام علی‌اکبر درخشنده، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در نخستین دوره معرفتی و مهارتی هیات و تشکل های دینی منطقه شمال کشور گفت: تشکل های دینی و هیات های مذهبی مخاطبان خاص رهبری در حوزه جهاد تبیین هستند.

وی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری بر کلید واژه «جهاد تبیین» بیان کرد: با وجود تاکیدات رهبری هنوز شاهدیم که آثار تحقق آن در جامعه قابل مشاهده نیست که این یا به دلیل قصور و کوتاهی در عملیاتی کردن آن است و یا هنوز فهم صحیحی از جهاد تبیین وجود ندارد.

حجت الاسلام درخشنده با اشاره به آیات قرآن که خداوند در آن به صراحت اعلام می دارد که راه و روش پیامبر دعوت به سوی نور و حق از راه روشنگری و بصیرت است، عنوان کرد: این دعوت به نور و حق در مقابل جریان همیشگی تاریخی دعوت به تاریکی و طاغوت قرار دارد و این دعوت به حق جز با روش تببین و جهاد تبیین محقق نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که رهبری در خصوص جهاد تبیین انتظار خاص و ویژه ای از هیات های مذهبی و تشکل های دینی دارند، افزود: از دهه هفتاد شاهد شکل گیری و مخاطب یابی شبکه های فارسی زبان خارجی هستیم که به تدریج با تاثیر بر دو قشر نوجوان و زنان اهداف ویژه خود را دنبال کرده و تاثیرات مخرب خود را بر باور های حتی خانواده های سنتی ایرانی برجای گذاشت.

حجت الاسلام درخشنده بر ضرورت آسیب شناسی و ارائه راهکارهای کاربردی برای برون رفت از این آسیب ها در جامعه تأکید کرد و گفت: ایجاد زنجیره تشکیلاتی تشکل های دینی و هیات های مذهبی در راستای جهاد تبیین ضروری است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات