۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۳۴۵۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت و حمایت از طلاب گروه های جهادی

ضرورت تقویت و حمایت از طلاب گروه های جهادی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت تقویت و حمایت از طلاب گروه های جهادی تأکید کرد و گفت: خدمات ارزشمند طلاب جهادگر در دوره سخت کرونا به یادماندنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه هم‌اندیشی جهادگران حوزوی استان، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، گفت: خدا را شاکریم که چهل گروه جهادی از خواهران و برادران از بین جمعیت مدارس حوزه علمیه مازندران مشغول فعالیت جهادی هستند.

وی با بیان این که طلاب جهاد گر در دوران سخت کرونایی صادقانه و داوطلبانه در جهت تغسیل و تدفین بیماران کرونایی که به رحمت خدا رفته بودند اقدام کردند، افزود: علاوه بر این طلاب جهادگر در عرصه سلامت و کمک به بیماران کرونایی نیز خدمات ارزشمند بسیاری انجام دادند.

امام جمعه ساری، اقدام طلاب جهاد گر در تغسیل و تدفین بیماران کرونایی که به رحمت خدا رفته بودند را اقدام بسیار ارزشمندی دانست و گفت: در آن دوران کسی حاضر به انجام چنین کاری نبود و متوفی غریبانه به خاک سپرده می شد که برای خانواده‌ها بسیار سخت بود، اما طلاب جهادی با رعایت آداب دینی اقدام به تغسیل و تدفین اموات کرونایی کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که خدمات طلاب در عرصه های عمران، آبادانی و سازندگی بسیار قابل توجه بوده است، ادامه داد: طلاب جهادگر خدمات زیادی به روستاها ارائه دادند که فوایدش شامل آبادانی و فراهم کردن آسایش و رفاه بوده که مهم تر از این ایجاد سرمایه اجتماعی با اعتماد و شناخت مردم نسبت به طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که طلاب، روحانیت و حوزه علمیه با انجام اقدامات جهادی مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرند، تصریح کرد: کارایی و کارآمدی به این است که مردم در طلاب و روحانیان باشند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که فایده جهاد در سطح بالاتر سازندگی و اثر مثبت تربیتی و روحی است که در خود طلاب به‌وجود می آید که مهم است، بیان داشت: بسیاری از انبیاء سابقه کار در کنار مردم و زراعت داشتند و کار را راهی برای سازندگی می‌دانستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در انتصابات طلاب همانطور که به سابقه حضور در جبهه و خط مقدم توجه می‌کنیم، حضور در گروه‌های جهادی نیز باید مورد توجه باشد و این باید مولفه مهم انتخاب و انتصابشان باشد، ادامه داد: باید به سوابق جهادی طلاب در کنار سایر سوابق علمی و تبلیغی توجه ویژه شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز امیدواری نسبت به گسترش گروه های جهادی از لحاظ کمی و کیفی در سطح حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: امیدواریم حاصل فعالیت این چهل گروه پیشکسوت آثار رفاهی، ارزشی و ترویجی باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات