۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۷۳۴۹۹۱
حسینی:

جریان غربگرا لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش زد‌

جریان غربگرا لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش زد‌
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در مقطعی به تربیت معلم جفا شد تصریح کرد که جریان غربگرا با شعار اینکه نیازی به تربیت معلم نیست، مراکز تربیت معلم را به تعطیلی کشاند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسمی که مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر با حضور اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان برگزار شد با تبریک این روز بزرگ و تاریخ ساز اظهار داشت: حوادث و اتفاقات زیادی در مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس و روند فتح خرمشهر وجود دارد که لازم است اساتید و معلمان آینده فرزندان این ملت با مطالعه حوادث تاریخی بتوانند به شرح و تبیین این افتخارات بپردازند و پاسخگوی سوالات باشند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی بنی‌صدر همواره به دنبال ایجاد انشقاق و اختلاف بین سپاه و ارتش و نیروهای مردمی بود لذا در یک سال اول غالباً با شکست مواجه بودیم و بعثی ها پیشروی زیادی در خاک ایران داشتند اما پس از آن که بنی‌صدر کنار گذاشته شد و همگرایی و همدلی در کشور بوجود آمد، پیروزی های بزرگی از جمله شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر به وجود آمد.

حسینی با بیان اینکه صدام فتح خرمشهر را با توجه به موانعی که ایجاد کرده بود غیرممکن و تسخیرناپذیر تصور می‌کرد، اظهار داشت: به رغم همه معادلات مادی، رزمندگان اسلام با اعتقاد راسخ، شجاعت، صلابت، اقتدار و روحیه شهادت‌طلبی توانستند فراتر از معادلات ظاهری پیروزی بزرگی را رقم بزنند و پس از آن نگاه غرب و شرق نسبت به ایران تغییر کرد و فهمیدند که نمی‌توانند صدام را پیروز جنگ و اشغال ایران کنند.

معاون رئیس‌جمهور، همگرایی را لازمه پیشرفت در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر وجود اتحاد و انسجام بین ارکان مختلف نظام تاکید دارند و امروز وظیفه داریم دست در دست هم موانع را پشت سر گذاشته و کشور را آباد کنیم همچنان که در دوران دفاع مقدس با روحیه اتحاد و همدلی پیروزی‌های بزرگی رقم خورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دوران دفاع مقدس آزمون بزرگی بود که در آن نشان دادیم با ایستادگی و مقاومت می‌توان به پیروزی رسید و جلوی تجاوزگری و زیاده‌خواهی دشمنان را گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز هم اگر همه به وظیفه اصلی خود در صحنه‌های مختلف عمل کنیم و با ایمان و صداقت، تلاش و پشتکار در عرضه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعال باشیم، نصرت و امداد الهی شامل حالمان خواهد شد و دستاوردهای بزرگی را نصیب ملت ایران خواهیم کرد. بی‌تردید همانطور که خداوند متعال وعده داده اگر در راه خدا مجاهدت کنیم همه راه‌ها به رویمان گشوده خواهد شد و بن‌بستی وجود نخواهد داشت.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که اشغال خرمشهر توسط بعثی‌ها در آغاز جنگ علیرغم ۳۵ روز مقاومت انجام شد و مردم تا آخرین گلوله و آخرین نفس ایستادگی و مقاومت کردند لذا خرمشهر به خونین‌شهر تبدیل شد و در نهایت در سال ۶۱ پس از ۱۹ ماه با عملیات بزرگ بیت‌المقدس آزاد شد و دل ملت ایران از این فتح و ظفر تاریخی شاد شد. برخی از سیاسیون و کسانی که دم از  ملی گرایی و وطن پرستی می‌زنند در زمان جنگ و سختی میدان را خالی کرده و در خارج از کشور یا در داخل در گوشه امنی جا گرفتند و از دور هم دستی بر آتش جنگ و دفاع از تمامیت ارضی کشور نداشتند و این مردمِ مومن، انقلابی و ولایی و ارتش و سپاه و بسیجیان جان برکف بودندکه در مقابل صدامیان ایستاده و از وجب به وجب خاک ایران زمین دفاع کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر مقدار هزینه در این عرصه شود در اصل نوعی سرمایه گذاری برای پیشرفت و ارتقاء ایران اسلامی است که باعث افزایش و تقویت سرمایه انسانی نظام و توانمندی کشور می‌شود.

حسینی گفت: متاسفانه در مقطعی به تربیت معلم جفا شد، جریان غربگرا با شعار اینکه نیازی به تربیت معلم نیست، مراکز تربیت معلم را به تعطیلی کشاند و لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی زد، انگار نمی‌دانستند معلمی یک هنر است و فقط بحث انتقال معلومات نیست بلکه معلم در کنار خانواده مسئولیت بزرگ پرورش فکر و ذهن کودک و نوجوان را برعهده دارد و می‌تواند آن را در مسیر درست هدایت کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تجربیات صحرایی در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: ایشان معلمی در روستاها، تدریس در دانشگاه و فعالیت در سازمانها و بنیادهای مختلف و در نهایت  ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده داشته و اشراف مناسبی به حوزه آموزش و پرورش دارد.

حسینی گفت: از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انتظار می‌رود که برنامه‌های وزیر پیشنهادی را مطالعه کرده و اگر پیشنهاد، راهکار و انتقادی دارند آن را انتقال دهند و در موضوعات مختلف نقش‌آفرین باشند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش گفت: مهارت آموزی، تقویت هنرستان‌ها و ارتباط با شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری، تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، آموزش ضمن خدمت معلمان، توجه به فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، تقویت ارتباط خانواده‌ها با مدرسه و معلمان، توجه به پیش دبستانی و دبستان، توجه به محتوای کتب درسی، اهتمام ویژه در اجرای سند تحول بنیادین و تدوین نقشه راه برای اجرای آن و رفع ایرادات نظام رتبه‌بندی معلمان از برنامه‌ها و اولویت های مهم دولت در حوزه تعلیم و تربیت است.

وی گفت: دولت مردمی توجه ویژه‌ای به اجرای این برنامه‌ها دارد. وزیر  پیشنهادی آموزش و پرورش نیز اولویت‌های هشتگانه‌ای برای ارتقای نظام آموزش و پرورش تهیه کرده است که اجرای آن می‌تواند آثار ارزنده‌ای به همراه داشته باشد.

خبرنگار: حمزه عباسی

ارسال نظرات