۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۷۳۵۰۵۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

عالم دین به بهانه دین‌داری از حکومت و سیاست کناره‌گیری نمی‌کند

عالم دین به بهانه دین‌داری از حکومت و سیاست کناره‌گیری نمی‌کند
نماینده ولی فقیه در استان مازندران بر لزوم خدمت به مردم تأکید و تصریح کرد که عالم دین به بهانه دین‌داری از حکومت و سیاست کناره‌گیری نمی‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در مراسم گرامیداشت شهید آیت الله سلیمانی، مرحوم آیت الله باکوئی، مرحوم آیت الله طاهری آکردی و مرحوم حجت الاسلام والمسلمین فاضل که از سوی دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی و با همکاری مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و استان مازندران در مسجد اعظم قم برگزار شد، به آیه 9 سوره زمر اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در بخشی از این آیه فرموده است: «قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ / بگو: «آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟!».

وی ابراز داشت: یکی از مسائلی که پیامبر خدا (ص) به تبلیغ آن پرداخته، این مسئله است که «الذین یعلمون» با «الذین لایعلمون» باهم مساوی نیستند و پیام آن این است که باید از «الذین یعلمون ها» پیروی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به ویژگی های دو دسته اشاره شده در این آیه، خاطرنشان ساخت: عالمان، جامعه و مردم را به راه راست هدایت کرده و از گمراهی آنان جلوگیری می نمایند؛ پس باید از عالمان شنید و به آن عمل کرد؛ نه کسانی که جزو «الذین لا یعلمون ها» هستند.

امام جمعه ساری بیان داشت: یکی از ویژگی‌های عالمان و «الذین یعلمون ها» این است که از دنیا، حکومت، سیاست، جامعه و ... به بهانه دین داری خداحافظی نکرده و از آن متارکه نخواهند کرد؛ بلکه جمع میان دنیا و آخرت کرده و به خدمت می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی اظهار داشت: میان زندگی زاهدانه اسلامی و زندگی راهبانه مسیحی تفاوت است و تفاوت آن، جمع میان دنیا و آخرت در زندگی زاهدانه اسلامی است.

وی ابراز داشت: شهید آیت الله سلیمانی، مرحوم آیت الله باکویی، مرحوم آیت الله طاهری آکردی و ... که این مجلس به نام آنان برگزار شده، از شخصیت های انقلابی بوده و مردم را به انقلاب اسلامی و حضور در صحنه های گوناگون انقلاب اسلامی تشویق کرده و خود آنان جزو دست اندرکاران انقلاب اسلامی و مسائلی سیاسی بوده اند و در باب تعلیم و تربیت حوزوی خود نیز از چنین تفکری نمایندگی می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه به ویژگی «الذین لایعلمون ها» اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: «عدم استقامت و تسلیم در برابر مستکبران و زورگویان»، «عدم اهمیت و عدم پایبندی به شریعت و احکام نورانی دین»، «باقی ماندن در فتنه ها» و «عدم درک ارزش و جایگاه شهادت» از جمله ویژگی های الذین لا یعلمون هاست.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور علما، فضلا و اقشار گوناگون مردم برگزار شد، حضرت آیت الله جوادی آملی نیز حضور پیدا کرد.

ارسال نظرات