۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۰۳۴۱۷
نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

اوضاع فعلی اوکراین، حاصل اعتماد به غرب

اوضاع فعلی اوکراین، حاصل اعتماد به غرب
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که اوضاع نابسامان امروز اوکراین نتیجه اعتماد به آمریکا است، گفت: هر ملتی به دشمن اعتماد کند شکست خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع نمازگزاران حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) ساری با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، عدم سازش با دشمنان را از جمله مهم ترین سیره عملی آن حضرت عنوان کرد.

وی با بیان این که امام موسی کاظم(ع) در زندان تهدید را به فرصت تبدیل کرده بودند، افزود: زندانی که انسان به‌خاطر عبادت و فرار از گناه در آن باشد، بهشت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که امام کاظم(ع) همواره دغدغه عبادت داشت، فلسفه خلقت انسان را عبادت دانست و خاطرنشان کرد: انسان مؤمن در هر شرایطی بهترین استفاده را برای معنویت می‌برد، بنابراین دغدغه عبادت داشتن یکی از درس‌هایی است که از امام هفتم می‌گیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دنیا روی نماز با ما سرجنگ دارد و از انسان دیندار و محکم واهمه دارد، ادامه داد: به طور حتم تقویت معنویت در جامعه موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.

امام جمعه ساری بر ضرورت حفظ و تقویت بصیرت در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان تأکید کرد و افزود: امروز حضور جوانان در جلسات بصیرتی از ضرورت بسیاری برخوردار است چون موجب می شود نسل جوان ما با فرهنگ و بصیرت دینی رشد پیدا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه تأکید کرد و گفت: این انقلاب متعلق به مردم است و به همین دلیل این مردم در طول 43 سال اخیر همواره با قدرت از آن دفاع و حراست کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که هر خوبی و پیشرفت را مدیون انقلاب و روحیه انقلابی مردم هستیم، تصریح کرد: در مقابل نیز هر ضعف و کمبودی ناشی از روحیه غرب‌زدگی، ناکارآمدی و اشرافیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که تجربه نشان داده هر جا کار جهادی انجام دادیم پیشرفت کردیم و هر جا طاغوت‌زده شدیم مورد بی توجهی همان طاغوتیان قرار گرفتیم، بیان داشت: همانطور که اخیراً وزیر امور خارجه افغانستان از اعتماد به آمریکا اظهار ندامت کرد، در حال حاضر مقامات اوکراینی نیز در حال تأسف خوردن هستند.

امام جمعه ساری با بیان این که اوضاع نابسامان امروز اوکراین نتیجه اعتماد به آمریکا است، خاطرنشان کرد: باید مورد توجه باشد که هر ملتی به دشمن اعتماد کند شکست خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اوکراین ۱۳۰ موشک هسته‌ای و سنگین‌ترین جنگنده‌های دنیا را به دلیل اعتماد به آمریکا در ابتدا معدوم کردند و گول رئیس جمهور دست‌نشانده آمریکا را که به واسطه انقلاب مخملی روی کار آمده را خوردند و حالا آمریکا می گوید می خواهد به آنها از راه دور آموزش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین افزود: ما هم در ایران درخصوص غنی سازی اورانیوم کوتاه آمده و همه تعهدات خودمان را یکجا بدون مشاهده حرکتی از جانب دشمن انجام دادیم و نتیجه‌اش را دیدیم.

وی با تأکید براین که اعتماد به غرب بزرگترین اشتباه است، خاطرنشان کرد: تجربه برجام نشان داد که آمریکا و اروپا به راحتی تعهدات خود را زیر پای می گذارند./950/پ210/

ارسال نظرات