۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۳۵۲۳۸
امام‌جمعه شیروان:

مسابقات قرآنی از راه‌های انس با قرآن کریم است

مسابقات قرآنی از راه‌های انس با قرآن کریم است
حجت‌الاسلام تکمیلی با تأکید بر اهمیت قرآن و نقش آن در زندگی، گفت: یکی از راه‌های نزدیکی و انس با قرآن کریم مسابقات قرآنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در نشست ستاد چهل و ششمین دوره مسابقات قرآنی، اظهار کرد: شرکت در مسابقات قرآنی راهی برای ارج بخشیدن به قرآن کریم است.

وی افزود: متأسفانه قرآن مهجور واقع‌شده و بااینکه در هر خانه‌ای حتماً یک کتاب قرآن و گاهی بیشتر یافت می‌شود ولی مطالعه و تفکر در آن کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: مسئله فرهنگ به‌ویژه فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و این فرهنگ اگر در جامعه نهادینه شود قطعاً آن جامعه با آسیب‌ها و مشکلات کمتری مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید یکی از اولویت‌های اصلی ما در مسائل فرهنگی قرآن کریم و توجه به آن باشد، ادامه داد: در این راستا باید برای برگزاری هر چه‌بهتر مسابقات قرآن کریم تلاش کرده و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام تکمیلی تصریح کرد: لذا در سطح شهرستان هم ما باید تلاش کنیم تا مسابقات قرآنی با حضور تعداد بسیاری شرکت‌کننده و باکیفیت خوب برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای آشنایی و نزدیکی نسل جوان با قرآن کریم است و باعث افزایش علاقه‌مندی و انگیزه آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام تکمیلی افزود: برای ارج بخشیدن به قرآن کریم باید همه ما به هر نحوی که می‌توانیم در این مسابقات شرکت کنیم به‌عنوان نمونه اگر در بخش تخصصی حفظ و قرائت توانمند نیستیم می‌توانیم در بحث تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کنیم.

امام‌جمعه شیروان گفت: فارغ از هر نتیجه‌ای که در این مسابقات به دست بیاید اهمیت مسابقات قرآنی سبب رونق بخشیدن قرآن و آموزه‌های قرآنی و همچنین حضور فعال جوانان و نوجوانان و یادگیری آنان می‌شود.

 گفتنی است، ثبت‌نام این دوره از مسابقات با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم(ع) از 16 اردیبهشت‌ماه امسال آغازشده و تا 15 خردادماه ادامه دارد و ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال است.

این مسابقات در بخش معارف عمومی، تخصصی، بخش گروهی، بخش آوایی انفرادی برگزار می‌شود که شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، معارف قران کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات