۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۳۵۳۷۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور:

فضای تبلیغی برای مبلغان در نیشابور فراهم است

فضای تبلیغی برای مبلغان در نیشابور فراهم است
حجت الاسلام سماواتی گفت: امروز فضا برای حضور طلاب و فضلا برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی فراهم است و بستر را برای عزیزان آماده کرده ایم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سماواتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور در جلسه طلاب و فضلای نیشابور، فیروزه، بار، درود، زبرخان و میان جلگه که در دانشگاه علمی و کاربردی پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان نیشابور جزو شهرستان هایی است که دارای ظرفیت های بالا در مباحث گوناگون است و می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر، قریب به 400 روحانی در شهر نیشابور ساکن هستند که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و 89 نفر از این عزیزان، وارد فضای مدارس آموزش و پرورش شده اند و مشغول به فعالیت تبلیغی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور خاطرنشان ساخت: این شهرستان قریب به 500 روستا دارد که برخی از آنان روحانی نداشته و احتیاج به حضور فضلای نیشابوری مقیم قم در منطقه داریم.

حجت الاسلام سماواتی بیان داشت: امروز یکی از معضلات شهرستان نیشابور، مسئله ازدواج و طلاق است که نیازمند ورود فضلا به این مسئله است تا بتوان از مشکلات موجود بکاهیم و البته وارد شده ایم و خروجی مناسبی را بحمدالله مشاهده کرده ایم.

وی اظهار داشت: همچنین متأسفانه ذهن برخی از نوجوانان و جوانان را شستشو داده اند و آنان نیز به خاطر عدم شناخت و جوسازی ها، توهماتی را در ذهن های خود می پرورانند که با تبلیغ چهره به چهره می توان آن را رفع کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور ابراز داشت: امروز فضا برای حضور طلاب و فضلا برای فعالیت های فرهنگی و تبلیغی فراهم است و بستر را برای عزیزان آماده کرده ایم و می توان از این فضا به خوبی استفاده کرد.

فضای تبلیغی برای مبلغان در نیشابور فراهم است

حجت الاسلام سماواتی خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش فرصتی است برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی و بحمدالله فضلای نیشابوری به خوبی وارد این فضا شده اند؛ اما فضا همچنان مهیاست و می توان وارد شد.

حجت الاسلام الهی پور، امام جمعه شهر بار نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر پذیرش طلبه در کشور با مشکلاتی مواجه است؛ البته این مشکل فقط منحصر به حوزه نیست و دانشگاه ها هم با این مشکل مواجه هستند و علت عمده آن، کاهش جمعیت است؛ اما بحمدالله امسال مسئله پذیرش طلاب جدیدالورود در خراسان از سال گذشته بهتر است؛ اما راضی کننده نیست.

وی ابراز داشت: بحمدالله مدرسه علمیه ای به نام حضرت ولی عصر (عج) در شهر خور تأسیس شده و پذیرش طلبه را انجام داده است که بحمدالله استقبال مناسبی صورت در این سال ها صورت گرفته و برای امسال تا همین الان قریب به 100 نفر ثبت نام اولیه را انجام داده اند که مایه خوشحالی است.

امام جمعه شهر بار با بیان این مطلب که باید دغدغه طلاب را کم کرد، خاطرنشان ساخت: آمادگی داریم با کمک خیرین برای ساخت مسکن در شهر مقدس ورود کرده تا طلاب و فضلایی که از نیشابور به قم برای ادامه تحصیل می آیند، دغدغه مسکن و اجاره نداشته باشند و بتوانند تحصیل خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی از کارشناسان بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری و از فضلای نیشابور نیز در این جلسه بیان خاطراتی پیرامون حضور رهبر معظم انقلاب در نیشابور در ایام انقلاب پرداخت.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام فاضلی نیا، نماینده طلاب نیشابور و فیروزه نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت.

وی اظهار داشت: قریب به 800 نفر از طلاب نیشابور در قم مشغول به تحصیل بوده که 18 نفر از آنان، استاد درس خارج بوده و 118 از این عزیزان، استاد سطوح عالی می باشند.

فضای تبلیغی برای مبلغان در نیشابور فراهم است

نماینده طلاب نیشابور و فیروزه ادامه داد: بحمدالله گروه های تبلیغی خوبی در نیشابور وجود دارد که در حال فعالیت بوده و برنامه های مناسبی دارند.

حجت الاسلام فاضلی نیا ابراز داشت: بحمدالله ظرفیت مناسبی در طلاب و فضلای نیشابور وجود دارد که می توان در راستای اهداف و برنامه ها از آن استفاده کرد.

 

ارسال نظرات