۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۷۳۵۴۴۶
امام جمعه گلپایگان:

نیازمند حضور طلاب در گلپایگان هستیم

نیازمند حضور طلاب در گلپایگان هستیم
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به لزوم تمرکززدایی از قم، گفت: امروز نیازمند حضور شما عزیزان در شهرستان می باشیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کرامتی در جلسه طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم قم که در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام رضا علیه السلام، اظهار داشت: یکی از مفاهیم ارزشی در فرهنگ غنی اسلامی، مفهوم هجرت است که منشأ برکات فراوانی در جامعه خواهد بود.

وی ابراز داشت: با بررسی اسلام، مشاهده خواهیم کرد که اولین اتفاق مهم در صدر اسلام با هجرت نبی مکرم اسلام (ص) از مکه به مدینه رخ داده و ایشان زمینه گسترش دین و مکتب اسلام را با هجرت خود رقم زدند.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان ساخت: هجرت تاریخ ساز و تحول آفرین بعدی، هجرت امام حسین علیه السلام از مدینه به مکه بوده و تکمیل این هجرت با هجرت این امام همام از مکه به کربلا اتفاق افتاده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: از دیگر هجرت های مهم در تاریخ اسلام، هجرت رضوی است که امام رضا علیه السلام از مدینه به خراسان آمدند؛ البته این هجرت، مطابق با میل امام رضا علیه السلام نبود و با توطئه مأمون انجام شد؛ اما هجرتی پربرکت و پر اثر برای اسلام و ایران بوده است که از اثرات آن، گسترش کمّی شیعیان و تفکر شیعی می باشد.

حجت الاسلام کرامتی اظهار داشت: هجرت با روحانیت عجین بوده؛ ارتباط محکمی دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است؛ پس نیاز است که به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت، در منطقه خود حضور پیدا کرده و فعالیت فرهنگی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: حضور طلاب و فضلا در منطقه حتما مثمر ثمر خواهد بود و قطعا آثار و برکات بسیاری خواهد داشت و امروز نیازمند حضور شما عزیزان در شهرستان می باشیم.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان ساخت: امروز قریب به 100 نفر از روحانیون در شهرستان گلپایگان ساکن هستند که ظرفیت مناسبی است و در جایگاه های گوناگون از جمله مساجد، ادارات، مدارس و دانشگاه ها مشغول به فعالیت می باشند.

سخنران این جلسه بیان داشت: جریانات سیاسی زیادی در گلپایگان وجود دارد؛ اما بنده به عنوان امام جمعه، نگاه سیاسی در تعاملات خود نداشته ام و هیچ زمان جناحی عمل نکرده و تلاش کرده ام وحدت خوبی در شهرستان ایجاد شود.

حجت الاسلام کرامتی اظهار داشت: همچنین بحمدالله وفاق و همدلی میان روحانیت شهرستان گلپایگان وجود دارد و تلاش می کنیم از ظرفیت موجود در شهرستان، به خوبی استفاده نماییم.

وی ابراز داشت: برگزاری دوره های گوناگون همچون دوره تربیت مبلغ برای دانش آموزان در دستور کار ما بوده و تاکنون دوره های مختلفی در سطح شهرستان برگزار شده است.

امام جمعه گلپایگان خاطرنشان ساخت: برگزاری نشست های گوناگون با رئیس اداره آموزش و پرورش گلپایگان برای حضور مبلغان در مدارس از دیگر برنامه ها بوده که ثمرات خوبی داشته است.

سخنران این جلسه بیان داشت: اجرای بیش از 13 محفل انس با قرآن در مساجد شهرستان از دیگر فعالیت های تبلیغی در شهرستان بوده است.

حجت الاسلام کرامتی اظهار داشت: وظیفه مهم امام جمعه، تربیت نیروست؛ چراکه عامل اصلی پیشرفت و تعالی و رشد هر جامعه، نیروی انسانی توانمند و کارکشته و فرهیخته است و ما نیز در گلپایگان برای تحقق این مسئله، تلاش می کنیم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده طلاب گلپایگان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امامان جمعه، پیشقراولان خدمت فرهنگی به مردم هستند و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین کرامتی به عنوان امام جمعه گلپایگان تقدیر و تشکر داریم.

وی اظهار داشت: یکی از بازوان امام جمعه در شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی آن شهرستان است که متأسفانه اداره تبلیغات اسلامی گلپایگان از حضور مستمر مسئول، محروم است و باید شخصی سکاندار این اداره شود که بتواند به صورت تمام وقت در این اداره حضور داشته و به فعالیت فرهنگی بپردازد.

نماینده طلاب گلپایگان ابراز داشت: پشتیبانی از مبلغین از دیگر ضروریاتی است که از امام جمعه محترم تقاضا داریم برای این مسئله، برنامه ریزی بهتری داشته باشد.

حجت الاسلام نکونام خاطرنشان ساخت: ارتباط مبلغین با مردم اثر بسیاری دارد و حضور فضلا در مدارس آموزش و پرورش می تواند بسیاری از شبهات و معضلات فرهنگی را کم اثر نماید.

نماینده طلاب گلپایگان در پایان بیان داشت: تقویت شورای تبلیغ فرهنگی شهرستان گلپایگان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و این شورا می تواند راهکارهای خوبی برای حل معضلات اجتماعی ارائه نماید.

ارسال نظرات