۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۷۳۵۵۲۹
مو به مو؛

حجت‌الاسلام اسدی‌نسب: رهبری در دوران كنونی پیچیده‌تر از زمان امام راحل است

حجت‌الاسلام اسدی‌نسب: رهبری در دوران كنونی پیچیده‌تر از زمان امام راحل است
حجت‌الاسلام اسدی‌نسب جامع الصفات بودن و جنبه عرفانی امام خمینی (ره) را عامل موفقیت ایشان برشمرد و گفت: بدون مارك و نشان بودن ضد انقلاب امروز، رهبری را پیچیده‌تر كرده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی اسدی‌نسب عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه امامین انقلاب خبرگزاری رسا توجه به امتیازات امام خمینی (ره) را در مقایسه با دیگر رهبران جهان در شناخت این شخصیت برجسته مهم ارزیابی كرد و گفت: امام فقه، فلسفه و عرفان را مانند دیگران خوانده بود و در مسائل سیاسی ورود كرده بود و با مردم و خیلی از شخصیت‌ها ارتباط داشت.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی جامع الصفات بودن و جنبه عرفانی امام خمینی (ره) را باعث اعتلای این شخصیت برجسته جهان اسلام عنوان كرد و ابراز داشت: امام همه علوم و صفات نیك را در حد اعلا در خود جمع كرده بود؛ این اساس منش و روش امام بود؛ از سوی دیگر بینش عمیق عرفانی، امام را ماندگار كرد؛ این بینش به امام سفر و حركت می‌داد؛ بینش عرفانی امام، فوق العاده اثرگذار، محرك، استوارساز و قدرت آفرین بود.

وی الطاف خفیه الهی خواندن شهادت حاج سید مصطفی خمینی از سوی امام راحل را از نشانه‌های بینش عرفانی ایشان عنوان كرد و ادامه داد: بینش عرفانی امام است كه با وجود تهدیدات فراوان از مردم می‌خواهد تا در حكومت نظامی شاه به خیابان بیایند و در پذیرش قطع‌نامه همه مسئولیت آن را به عهده می‌گیرند.

حجت‌الاسلام اسدی‌نسب با تأكید بر اینكه شجاعت امام حاصل جامع‌الصفات بودن و جنبه عرفانی ایشان بود اظهار داشت: امام خمینی (ره) از هیچ كس جز خدا نمی‌ترسید و هیچ واهمه و ترسی از هیچ احدی نداشت، همانطور كه ایشان استوار بود و تا آخر استوار ماند.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بیان مقایسه‌ای بین رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) گفت: رهبر معظم انقلاب همان مسیر امام خمینی (ره) را ادامه دادند كه البته وضعیت پیچیده‌تری را شاهد بوده‌ایم؛ رهبری وضعیت فعلی نیازمند بینش و هوشیاری فوق العاده‌ای است كه در مقام معظم رهبری وجود دارد.

وی توضیح داد: در زمان امام خمینی (ره)، داخلی‌های ضد انقلاب علامت، ماسك، حزب و گروه مشخصی داشتند؛ اما الان مشخص نیستند و در هر جایی وجود دارند و كار شكنی می‌كنند؛ اما حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در 35 سال گذشته با كمال قدرت، قوت و بینش عمیق اخلاقی، الهی و عرفانی، انقلاب را پیش برده است و ایران را به جایگاه یك ابر قدرت رسانده است.

ارسال نظرات