۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۳۵۵۳۳
مو به مو؛

ویژگی های اساتید حوزه تراز و وظیفه آنان در تقویت و استمرار انقلاب

ویژگی های اساتید حوزه تراز و وظیفه آنان در تقویت و استمرار انقلاب
حجت الاسلام محبی اشنی «ولایت مداری» را از جمله ویژگی های اساتید تراز انقلاب اسلامی دانست و به برخی از ویژگی های اساتید تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام علی محبی اشنی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد که در راه امام خمینی استوار باقی مانده و به پیروی از جانشین شایسته و ارزشمند امام راحل، یعنی امام خامنه ای مطیع و پیرو ایشان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی هایی اساتید تراز انقلاب اسلامی افزود: اساتید سطوح عالی و خارج تراز با انقلاب اسلامی باید دارای ویژگی ها و اوصاف زیادی باشند؛ اما آنچه از همه ضروری تر است چند ویژگی می باشد که تکمیل کردن اطلاعات اساتید در زمینه حوزه انقلابی از جمله این ویژگی ها است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: اساتید باید پیام های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای طلاب بیان کرده و در تدریس های خود اندیشه های امامین انقلاب را برای آنان تدریس و تبیین کنند.

وی افزود: اساتید باید ضمن اخلاص در کارها به مسائل معرفتی و مبانی انقلاب اسلامی تسلط داشته و ایمان به ارزش های انقلاب داشته باشند تا بتوانند در برابر دشمنان آتش به اختیار بوده و هرگز در راه حفظ پایه ها و استمرار انقلاب اسلامی، ترس و واهمه ای به خود راه ندهند و همانند امام راحل که در 63 سالگی فرموده بودند «من هرگز نترسیدم و خوف در من راه پیدا نکرده است» عمل کنند.

حجت الاسلام محبی اشنی یکی دیگر از ویژگی های اساتید تراز انقلاب اسلامی را داشتن روحیه جهادی عنوان کرد و بیان داشت: داشتن روحیه جهادی جزء شاخصه های مهم انقلاب اسلامی است و الحمدلله در حوادث مختلف حضور اساتید و طلاب حوزه های علمیه را در صحنه ها و در کارهای جهادی می بینیم و باید این روحیه تقویت شده و استمرار و حفظ شود.

وی در ادامه «ولایت مداری» را از دیگر ویژگی های اساتید تراز انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: اساتید باید احساس مسئولیت حضور در صحنه ها داشته و در رفتار و عمل الگوی دیگران باشند و باید بر نعمت ولایت شکرگزار بوده و مدافع آن باشیم و سردار شهید سلیمانی می تواند بهترین الگوی ما در ولایت مداری عملی باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به وظیفه اساتید در تقویت و استمرار انقلاب اسلامی ابراز کرد: رهبر انقلاب در سفر خود به قم فرمود «حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی است» و باید اساتید حوزه های علمیه برای تقویت و استمرار انقلاب اسلامی با روش هایی همچون جهاد تبیین، تالیف کتاب و مقاله، تربیت فرزندان و طلاب علوم دینی تراز انقلاب، حمایت های خود از انقلاب اسلامی را حفظ کرده و آشکارا از نظام و حکومت اسلامی دفاع و حمایت کنند.

حجت الاسلام محبی اشنی در پایان «دشمن شناسی و شناخت مکر و حیله های آن» را از جمله ویژگی های اساتید تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: باید اساتید حوزه های علمیه به دشمنان خود علم و تسلط کافی داشته و آشنا به حربه ها و حیله های آنان باشند و با تبیین گری گسترده و با روش های مختلف، نقشه های شوم و اهداف و اغراض پلید آنان را برای اقشار مختلف جامعه و جوانان روشن ساخته و زمینه های شکل گیری تمدن نوین اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی بر دشمنان را روز به روز بیشتر فراهم کنند.

ارسال نظرات