۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۳۵۶۲۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

امید آفرینی و تزکیه، دو وظیفه مهم آموزش و پرورش است

امید آفرینی و تزکیه، دو وظیفه مهم آموزش و پرورش است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی امید آفرینی و اخلاق و تزکیه را دو وظیفه مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: نخستین انتظارمعظم له از آموزش و پرورش ایجاد روحیه امید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش کاشان با تسلیت رحلت امام خمینی(ره) در رابطه با انتظارات رهبر معظم انقلاب از آموزش و پرورش، گفت: نخستین انتظار ایشان از آموزش و پرورش ایجاد روحیه امید است.

وی افزود: نیمی از بیانیه گام دوم درباره عملکرد نظام اسلامی با سند در چهل سال اول انقلاب است، از این رو اگر کسی ادعا کرد انقلاب برای ما کارانجام نداده این بیانیه را مطالعه کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان امید آفرینی و اخلاق و تزکیه را دو وظیفه مهم آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: برای ایجاد روحیه امید بین دانش آموزان، معلمان دستاورد‌های نظام برای دانش آموزان بیان کنند و در نمایشگاهی ارائه شود.

به گفته وی رسانه آموزش و پرورش دستاورد‌های نظام را منعکس کند و روابط عمومی آموزش و پرورش در میدان حضور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر آموزش کیفی دانش آموزان تأکید کرد و افزود: مدیر خوب، انجمن اولیاء، مربیان قوی و تفریح سالم، سه عامل مهم برای خوب درس خواندن و پیشرفت دانش آموزان است.

وی دومین مولفه خوب درس خواندن دانش آموزان را مدیر خوب دانست و گفت: مدارسی که مدیر، مربی پرورشی و روحانی طرح امین فعال داشتند دانش آموزان این مدارس در رفتار، گفتار و تفکر با دیگر مدارس تفاوت داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان سومین مولفه برای خوب درس خواندن دانش آموزان را تفریح سالم دانست و اظهار داشت: امام کاظم (ع) می‌فرماید، اوقات شبانه روز خود را به چهار قسمت مناجات با خدا، تهیّه معاش، معاشرت با برادران و افراد مورد اعتماد و قسمتى را هم براى درک لذّت هاى حلال و تفریحات سالم اختصاص دهید.

وی همچنین برگزاری اردو همراه با مربیان توانمند را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: اردو‌های راهیان نور، جمکران و یا امامزادگان کاشان که بسیار تأثیرگذاراست را جدی بگیرید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: در هر دستگاه و سازمانی از جمله آموزش و پرورش باید ارزیابی، مطالبه از وظایف و برخورد با تخلف‌های احتمالی هم وجود داشته باشد، چرا که این رفتار سبب اقتدار مدیر در مجموعه می‌شود.

وی دومین انتظار رهبرمعظم انقلاب از آموزش و پرورش را اخلاق و تزکیه دانست و گفت: دغدغه و نگرانی برخی دانش آموزان ابتدایی ما اخلاق است.

نماینده ولی فقیه درکاشان به موضوع نماز در مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: هر چه در توان دارید برای نماز سرمایه گذاری کنید که نخستین گام اصلاح، اصلاح نماز است.

وی هچنین به لزوم مطالعه کتب شهدایی تأکید کرد و گفت: کتب شهدایی از جمله کتاب‌های شهید احمد نیّری و ابراهیم هادی انسان را متحول می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله روابط بین دختر و پسر برای دبیرستانی‌ها و مشاوره ازدواج برای دختران دبیرستانی را تاثیرگذار دانست و افزود: ازدواج معلمان مجرّد را همچون ازدواج‌های دانشجویی تشویق و ترویج و برگزار کنید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات