۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱
کد خبر: ۷۳۵۸۹۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

باید به اصالت دینی مردم کاشان افتخار کرد

باید به اصالت دینی مردم کاشان افتخار کرد
اصفهان - استاد حوزه و دانشگاه به لزوم معرفی منطقه کاشان به عنوان یک منطقه اصیل تأکید کرد و گفت: باید به اصالت دینی مردم کاشان افتخار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان جمعه شب در مراسم یادواره ۲۷ شهید روستای رحق که در مسجد جامع روستای رحق کاشان برگزار شد، گفت: قدمت مذهبی منطقه رحق کاشان یک هزار و ۴۰۰ سال است.

به گفته وی این اصالت‌ها می‌تواند جای بسیاری از کتب استدلالی را پر کند و با شهدا و وصیت‌نامه آنان می‌توان بُعد فرهنگی را بیش از پیش تقویت کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در تمامی ممالک اسلامی تنها چندین مسجد محدود وجود دارد که به دستورمستقیم امام معصوم ساخته شده است، گفت: مسجد جامع روستای رحق به فرمان امام حسن عسکری(ع) ساخته شده است.

وی ادامه داد: در فرمان امام زمان(عج) برای ساخت مسجد جمکران تاکید شده برای مابقی هزینه ساخت مسجد جمکران از باغات و دارایی اهالی روستای رحق استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به جایگاه مهم مذهبی ودینی روستای رحق کاشان اشاره کرد و یادآور شد: با مروری در تاریخ متوجه می‌شویم مردم فین کاشان پیش از امام رضا(ع) از امام باقر(ع) درخواست عالم دینی می‌کنند و آن حضرت فرزند بلافصل خود علی ابن باقر(ع) را به این منطقه اعزام می‌کند و پس از سال‌ها تبلیغ و تعلیم در مشهد اردهال کاشان به شهادت می‌رسد.

وی گفت: مسجد جامع کاشان که فرزند امام باقر(ع) در آن نخستین نماز جمعه کاشان را اقامه می‌کردند هنوز وجود دارد و باید به تشیع و اصالت دینی مردم کاشان افتخار کرد و به آن غبطه خورد.

به گفته وی این پیشینه دینی سبب می‌شود تا امام زمان(عج) برای تامین مالی و تکمیل ساخت مسجد جمکران آدرس روستای رحق را بدهند.

این استاد حوزه و دانشگاه به لزوم معرفی منطقه کاشان به عنوان یک منطقه اصیل تأکید کرد و افزود: به دلیل برتری بُعد فرهنگی این منطقه نسبت به بسیاری از مناطق دیگر، نیاز است مسئولان برای ارتقاء این منطقه اهتمام ویژه داشته باشند تا این خواسته مردمی محقق شود.

به گفته وی در دوره طاغوت عوامل سیاسی در انزوای کاشان وجود داشته است، اما امروز باید در معرفی ابعاد فرهنگی منطقه کاشان به دنیا همه تلاش کنند تا منطقه کاشان با چنین پیشینه‌ای از انزوا فرهنگی خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به لزوم معرفی مسجد جامع روستای رحق از سوی عاشقان اهل بیت(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: باید تاسف خورد از اینکه جوانان و اهالی این روستا به خوبی معرفی نشده اند.

لازم به ذکر است، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان، فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی شهید کبریایی ارتش شهرستان آران و بیدگل و هم خوانی ابوذر روحی برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات